The Jewish Pirates of the Caribbean

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Sun Dec 21 22:01:18 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

Niet het meest historisch onderbouwde werk lijkt mij.

http://www.jewishjournal.com/books/article/edward_kritzlers_history_of_jewish_pirates_is_uneven_20081210/

En waar het bljkbaar ook niet op ingaat is de deelname aan de slavenhandel en het feit dat een aantal 'conversos' om zeep werden gebracht als het wat tegenzat. Goed boek hierover is 'The Slave Trade' door Sir Hugh Thomas.

Karst