Steven Chu

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Dec 18 15:29:22 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid,

Op
http://www.latimes.com/news/printedition/asection/la-na-obama-rural18-2008dec18,0,6213326.story
staat een verslag van twee journalisten over de benoemingen van Salazar en
Vilsack met als algemene strekking ´The majority of conservationists and
rural interest groups say that in making these choices, Obama has taken a
step toward fulfilling his campaign promise of revitalizing rural
economies.´

Kun je nou inhoudelijk aangeven waarom je de benoeming van Salazar slecht
vindt, zonder te verwijzen (zoals ook Henk doet in een bericht vandaag)
naar een brok tekst van een paar pagina´s.

Ik denk dat Obama tot nog toe redelijk goede benoemingen doet, althans
voor zover ik dat kan beoordelen qua kennis over/van de betroffen mensen
en de inhoudelijke politieke stromingen.

Voor zover ik weet zou Obama zelf, hier tot de rechtse (misschien zelfs
wel uiterst rechtse) kant worden gerekend.

Hij heeft aangegeven dat hij voor alle Amerikanen gaat regeren, dus ook
die Amerikanen waar jij het niet mee eens bent.

Maar hij heeft dan nog steeds het voordeel, dat hij in voor iedereen
duidelijke taal precies kan vertellen waarom hij iets doet,
Dit kan je van veel andere politici, en mensen die politici beoordelen,
niet zeggen.

Groet / Cees

PS Obama heeft aangegeven dat hij voor alle Amerikanen gaat regeren, dus
ook die Amerikanen waar hij het niet mee eens is. Een heel moeilijke
opgave lijkt me, zet vergelijkenderwijs maar eens 27 Europeanen (uit elk
land een) bij elkaar en vraag ze om gezamenlijke standpunten in te nemen.