John McCain kiest vrouwelijke running mate

Sun Aug 31 23:42:50 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>In dit geval zeker. De reden daarvoor gaf reeds ik in mijn vorige email:
>neocon ideologen hadden Bush in hun greep en dat zal straks ook met McCain
>opnieuw gebeuren vanwege zijn onkunde op economisch gebied en dus
>onmogelijkheid om een onafhankelijk denker te zijn. Zeker nu hij een VP
>heeft gekozen die nog nergens over heeft nagedacht dat relevant is voor een
>president en die duidelijk open staat voor fundamentalistische theorieen en
>mythes. Geeft toch duidelijk aan waartoe McCain in staat is, of niet?

 Ik zie tal van onderstellingen waar ik eerlijk gezegd weinig mee kan.

 Bush heeft van alles een puinhoop gemaakt maar dit houdt toch niet in dat
 elke republikein hetzelfde zou doen ?

>McCain is tijdens de primary uitgekost door de meesten in de GOP omdat hij
>niet principieel genoeg zou zijn (lees: de fundamentalistisch-religieuze
>agenda niet voldoende uitdraagt). Inmiddels heeft hij al zijn standpunten
>aangepast aan de GOP ideologieen, en zijn keuze voor Palin bevestigt dit
>nog eens.

 [GOP = Grand Old Party ?]

 De keuze voor Palin lijkt mij opportunistisch. Beetje paaien en zo...

>OK Marc, dit Gele gedoe domineert duidelijk je denken.

 Ik zie louter dat het bij *anderen* (in het onderhavige geval: Obama)
 speelt. Ik doorzie het trucje, meer niet. Wil weten of er nog meer
 trucjes zijn en stap voor stap begin ik het te doorzien...

>En als ik lees dat je Obama met Hitler vergelijkt, dan ben ik eerder
>geneigd je gestoord te verklaren, dan je serieus te nemen.

 De vraag waar het om gaat is waarom Obama zo nodig in een sportstadion
 moet spreken en niet in de zaal waar zijn partij bijeenkomt. De reactie
 van de mensen op Obama is *dezelfde* reactie als destijds op Hitler
 tijdens diens toespraken. Soort hypnose, verstand op nul, blik op onein-
 dig. Men waant dat het heel veel voorstelt maar inhoudelijk is schraal-
 hans keukenmeester. Het gaat *helemaal nergens* over.
 Dat is waar ik op doel (in plaats van Hitler kan men net zo goed Castro
 nemen of zo, hoor of die malle Mao destijds met z'n rode boekje).

>Dus, als je in 1 email voor me kunt duidelijk maken wat je met Geel
>bedoelt

 Zie,
    http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

 Ik noem het 'Geel' omdat de personen in kwestie deze kleur gebruiken
 omdat het de kleur is van hun God Mercurius (Thoth, Hermes). De enige
 reden waarom ze dat zelf niet zeggen is omdat het een *geheim* geloof
 betreft. Daar komt de term 'hermetisch' vandaan...

 Het gaat steeds opnieuw over iets *volkomen anders*. Elke gedachte
 heeft 2 betekenissen en de buitenwereld ziet voortdurend de *verkeerde*
 betekenis. En de werkelijke betekenis is, op z'n zachtst gezegd, nogal
 raar.

 Wel, als zij het zelf niet doen, dan moet men het als skepticus doen.
 Het is van belang omdat het er naar uitziet dat deze secte bepaalt wat
 er op deze wereld gebeurt en wat niet - zonder dat de burgers dat in
 de gaten hebben.

 De meeste mensen die hiervan horen, lopen ervoor weg. Ja, dat is zo.
 Omdat het te gek voor woorden lijkt. Maar dat ligt niet aan de skepticus
 (da's gewoon iemand die er *niet* voor wegloopt) maar aan het feit dat
 het geloof behalve geheim tevens volkomen idioot is.

 Kijk maar naar al die leugens vandaag over het Poolijs. De skepticus
 weet dat het hier gaat over de ziekte van Herakles maar de rest van de
 mensheid waant dat onze wereld ernstig bedreigd wordt door een meteo-
 rologisch verschijnsel - dat men het onheil gelukkig kan afkopen door
 tijdig miljarden (biljoenen) over te maken naar de bankrekening van de
 oplichters die een verhaal opdissen waarvan ze de werkelijke betekenis
 voor hun slachtoffers verzwijgen.

 Ik zoek die werkelijke betekenis, meer is het niet.
 Ik ben niet degene die iets beweert.