John McCain kiest vrouwelijke running mate

Sat Aug 30 23:46:57 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Sorry Marc-A, maar die Gele analyses van je volg ik al een hele tijd niet
>meer. Ze lezen nog vreselijker dan horoscopen. Ik kan er niks mee.

 Dat laatste is nu juist het probleem: het gaat *helemaal nergens* over.

 Maar belangrijk is het zeker: het zit immers *overal* in onze wereld. De
 meeste mensen zien het alleen niet omdat ze nog nooit zelf hebben mogen
 denken. Wie de TV aanzet en de trucjes kent, schrikt zich rot - aan de
 *lopende band* wordt de kijker gemanipuleerd. Met symbolen, met namen, met
 beelden en teksten, met verhalen.

 De meeste codes zie ik nu wel, de meeste verhalen zijn me bekend. Het zijn
 trucjes om onze zinnen te begoochelen. Maar ik vraag me wel af wat ik nog
 niet zie en in hoeverre deze 'mind control' toch nog ergens vat op mij
 heeft zonder dat ik dat zelf weet. Is er opnieuw een verhaal *achter* het
 verhaal ? Dat is immers het spelletje dat voortdurend gespeeld wordt. Wie
 er aan meedoet, wordt zelf op meta-niveau genaaid.

 Voor D66 is het van levensbelang dat er skeptici zijn, voor de wereld is
 het van belang dat ze er zijn, voor onszelf is het van belang om tot de
 skeptici te behoren.
   * Wie meedoet, gaat dwangmatig gedrag vertonen (dat is de reden dat ik
     doorkreeg dat er iets raars aan de hand is). Radicaal-deterministisch
     gedrag, robotgedrag.
   * Wie niet meedoet,
       + heeft of niets door en leeft voor altijd in een zinsbegoocheling
         waarbij men nooit zal weten wat men zelf denkt (heeft geen vrije
         wil), of,
       + heeft het wel door en kan zowel autonoom denken als daarnaar
         handelen (heeft wel een vrije wil).
 Ik wens tot de laatste subgroep te behoren. Volgens mij is men alleen
 veilig als men als skepticus de trucjes wel doorziet maar er niet aan
 gaat meedoen.

 Obama is ook zo'n duivelse tovenaar. Zijn volgelingen verkeren in dezelfde
 hypnotische slaap als de volgelingen van Hitler en geloven zelfs in min of
 meer *hetzelfde* sprookje.