John McCain kiest vrouwelijke running mate

Sat Aug 30 10:05:20 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein Van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Beste obamahaters, maak je nou maar geen zorgen. Deze man wil echte
>verandering. He means business.

 Ik vind het best leuk dat jij zo enthousiast bent over hem, hoor. Dat
 heeft wel wat...

 Maar, ja - ik kan dat enthousiasme helaas niet delen. Misschien juist
 daardoor kijk ik wat skeptisch en analytisch naar wat er momenteel in
 de States gebeurt (vandaar ook mijn twijfels aangaande de werkelijke
 aard van de 'American dream').

 Dit worden rare verkiezingen. Na 8 jaar Bush wil men iets anders (dat
 was trouwens de reden waarom Bush destijds gekozen werd) maar men
 krijgt - vrees ik - meer hetzelfde dat ooit tevoren. Vandaar dat men
 zich zo anders poogt te profileren en deze keer volstrekt onbekende
 negers en vrouwen in de strijd werpt. Waar zijn de echte kandidaten...?

>Hij wordt ergens in october vermoord. Dat staat vast.

 Hij loopt daarop vanwege z'n huidskleur wellicht meer kans dan een
 ander - maar 'vast' staat er natuurlijk niets.

 Ik ben niet tegen Obama omdat hij zwart is maar omdat hij veel weg
 heeft van een volksmenner. Ik ervaar bij hem hetzelfde als destijds
 bij Fortuyn (of voor mijn part: de AHA-hysterie). Ik zie een massa
 die door de man wordt begoocheld en daarop het verstand verliest.
 En ik heb niet zoveel op met dergelijke massa's...

 Ik ben meer tegen datgene dat Obama oproept dan tegen de man zelf.