Rozekousenpolitiek: Omgekeerde wereld (addendum)

Tue Aug 5 01:59:22 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Die Cohen had beter kunnen besturen dan meevaren,

Want Amsterdam had zijn zaakjes weer slecht geregeld
en veroorzaakte bijna rellen op het Rembrandtplein.

De idioot had nachtbussen (vanaf 00.45) verboden
en die moesten dus om het centrumpje heen
maar dat stond niet aangegeven.
Mensen liepen van hot naar haar
want vanaf 0.00 is alles verboden op straat
(muziek uit, straatfeesten voorbij).
Het was leeg op de honderden mensen na die naar huis wilden.

Vervolgens besloot de lul tegen 2.00 dat de bussen toch
de verkeerd staande reizigers moesten gaan vervoeren
en de mensen die na uren goed stonden te laten staan.
Voor Cohen zijn goede burgers beesten
en niet alleen drinkt hij graag thee met relschoppers,
hij laat net als autochtonen voor moslimrellers
ook urenlang heen en weer lopende goede burgers graag staan
om die relschoppers alsnog te vervoeren in hun plaats.

Ondanks zijn waanideeën van drukte snachts als Amsterdam dood is,
had hij overdag onvoldoende pendelbusjes laten inzetten
op het traject waar de metrobuis in onderhoud is.
Duizenden mensen stonden braaf op Amstel NS
maar omdat ze geen rellen veroorzaakten
werden er door Cohen daar geen extra bussen verordoneerd.
Om niet te laat bij Heins woonboot aan te komen
en net op tijd de eerste paradeboot te zien aankomen
ben ik goed gaan staan om er de eerste bus te pakken,
niet beleefd naar die duizenden bezoekers, maar ja...
Als je in Amsterdam altijd beleefd bent krijg je nooit een kopje thee
en kom je nergens onder het sukkelbewind van de grachtengordelaars.

Fritz van Rikxoort