Openbare Bekentenis (Was: Re: Populisme....(Was:Re: Column Ephimenco over Pechtold)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Apr 24 21:59:04 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Partijgenoten, Kameraden, Koempels,

Na mijn  kritiek op De Partij en haar Leider, ben ik op dit forum
diverse keren ter verantwoording geroepen voor mijn disloyale gedrag en
subversieve uitingen. Om Verbanning naar het verre Schiermonnikoog te
voorkomen, neem ik deze gelegenheid te baat me publiekelijk te bekennen.
Vooral ten aanzien van Kameraad Aris, die, zoals we allen weten, een
trouw partijlid is en de Leider altijd zal steunen en dienen. Ere Zijn
Naam.
Alles voor de Partij, alles door de Partij, dat is waarmee ik wil
beginnen. De Partij heeft áltijd gelijk, de Leider ook. De Partij is het
begin en het eind, de alfa en de omega, en elke kritiek op de Partij,
haar Organen of haar leiders is verraad aan onze democratische en
vrijzinnige pafrtijfamielje, met wien het zo goed zoenen en bierdrinken is.
Het was FOUT van mij om mijn overtuiging dat de Irakoorlog een gore,
smerige, misdadige, stinkende, illegale oorlog is te stellen BOVEN het
belang van De Partij en haar Organen en/of Leiders.
Ik was FOUT dat ik het niet voor mijn geweten kon verantwoorden lid te
zijn van een Partij die zweeg waar ze moest spreken, niet verstijfde
waar ze moest handelen. Ik meende, in mijn bourgeois-overmoed en valse
bewustzijn, dat de Partij haar principieën en Beloften ingeruild had
voor het bordje linzensoep van een impotente kabinetsdeelname.
Ik werp me voor uw voeten met smart en spijt. Vergeef me Kameraden.
Want ik heb de doodzonde begaan een jaar lang De Partij te verlaten! Het
verraad van van de opzeggingsbrief te plegen, terwijl we allen weten: De
Partij gaat voor Alles, en Alles voor de Partij. Van De Partij blijf je
lid, totdat de Dood erop volgt.
Ook heb ik me bezondigd aan de dwangmatige en ziekelijke gedachte dat
oppositie binnen een partij, lees kritiek binnen de partij, tot de
democratische mogelijkheden behoren te zijn. Me tegenkandidaat stellen
bijvoorbeeld tegen een der Leiders. Of op fora vrijelijk te spreken. Dat
verraad hebt u me, Kameraden, terecht nooit vergeven, vooral Kameraad
Aris niet. En terecht hebt u de fora gesloten waarop uitingen geplaatst
werden die lijnrecht tegen het PartijBelang indruisten.
Terecht hebt u me geïsoleerd, belachelijk gemaakt, beschimpt en
geostraceerd. Terecht hebt u de Stem Adviescommissie geïnstrueerd me
nimmer en te meer een plaats te gunnen op een uwer verkiezingslijsten,
laat staan een verkiesbare plaats.
Voor verraders is geen plaats in De Partij.
Kritiek op de Partij, Kameraden, is terecht door onze Leider terecht
gewezen als navelstaarderij, en kritici zijn terecht door onze Leiders
veroordeeld als zich bezondigend aan het misdadige gedrag der "Ongeleide
Projectielen".
Het is volstrekt te steunen dat Onze Leider, ten tijde van de
verkiesbaarstelling en de "campagne" eromheen in w2006, op geen enkele
manier wenste mee te werken aan debatten of bijeenkosmten die tegen ZIJN
persoonlijke belang ingingen. Waarom zou hij, hij was immers voorbestemd
tot Leider! Voorbestemd door Leider Dittrich, die hem van bovenaf
benoemde en hem aan het applauscongres opdrong, en terecht,want wat moet
De Partij met een congres dat zich TEGEN deze centraaldemocratische
Benoeming zou keren?
En terecht dat Onze Leider de gehele fractie van de  Tweede Kamer heeft
gechanteerd en onder druk gezet om vóór de missie naar Uruzgan te
stemmen, omdat dat Hem als Leider op dat moment goed uitkwam, en met hem
de andere Leiders die in de Leidersposities regeerden. Want een
opstandige/ongehoorzame TweedeKamerfractie is tegen het edele
Leidersprincipe.

Nee, het is volledig gerechtvaardigd dat Kameraad Aris alhier de
loyaliteit van mijn vunzige en vuige persoon ter discussie stelt. Ik bén
een slecht Partijlid, ik bén een disloyale verrader, ik hóór in de
verbanningsoorden en de goot terecht, en het is godgeklaagd dat ik als
wurm de euvele moed heb  in het openbaar af en toe de Leider of De
Partij te bekritiseren.

Getekend, uw nietszeggende worm, Hein.