Convenant aanpak kindermishandeling (was: zo'n 100.000 kinderen die mishandeld worden)

Mon Apr 21 19:34:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat mij opvalt is dat het zo vaak mis gaat met gevallen die reeds bij de
instanties bekend zijn. *Achteraf* gaat het mis.

Tegelijk klinken er geluiden (Rouvoet et al.) dat men *preventief* bezig
wil zijn (dus voordat er uberaupt signalen zijn dat er iets gebeurd is).
Als democraat moet men tegen een dergelijke staatscontrale zijn. Gelukkig
is D66 dat dan ook.

Het valt me op dat D66 hier iets geheel nieuws oppakt (de inbreuk van de
Staat op de privacy van de burger) en daarbij voortdurend de juiste keuzes
maakt (ronduit leuk). Sophie in 't Veld komt de eer toe het onderwerp in
het EP opgepakt te hebben. Op dit punt (denk ook eens aan dat opslaan van
internet data voor anderhalf jaar daar waar de EU de lat bij een half jaar
legt) is D66 goed bezig. We lopen als D66 voorop daar waar de coalitie de
burger op voorhand in het verdachtenbankje zet.

Zoals de waard is...