Broer Hein krijgt Jomanda voor rechter

Mon Apr 14 08:53:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.EU>,
>Echter, niet elke alternatieve genezer is te kwader trouw.

 Ik kan wel een eindje met je mee gaan: niet iedere alternatieveling zal
 van zichzelf weten dat men te kwader trouw is.

 Ik wil best aannemen dat menige alternatieveling echt denkt dat 'ortho-
 moleculair' staat voor 'lichaams-eigen moleculen' terwijl het staat voor
 de 'alchimie van tweekoppige hond Orthos'. Maar men moet toch doorkrijgen
 dat er iets niet in de haak is als patienten sterven als ratten of gees-
 tesziek worden. Op een gegeven moment weet men echt wel dat men bezig is
 met het helen van de twee sterrenbeelden Hond, hoor. En waar die voor staan.

>En wat dacht je van reguliere artsen die placebo's voorschrijven? Die
>bedrijven dan ook een soort hocus pocus, en het werkt nog ook.

 Maar lichten ze mensen op, willen ze er zelf financieel beter van worden
 en gaan ze er tot in de oneindigheid mee door totdat de patient door z'n
 poen heen is en op apengapen ligt ?

>Iemand zei eens tegen me:"Wie geneest heeft gelijk", en ik denk dat hij
>gelijk heeft.

 Mensen die naar alternatieven gaan, zijn doorgaans uitbehandeld in het
 reguliere circuit, zijn chronisch ziek of hebben een ontregelde bovenkamer.
 Die kunnen dus niet genezen worden - slechts van hun spaarduiten beroofd
 voordat ze de klep van de kist achter zich dichttrekken, bedrogen en nog
 gekker gemaakt dan ze al zijn. Het gaat hier echt niet om mensen die ver-
 kouden zijn en wanen dat ze door rare pilletjes na een weekje weer boven-
 jan zijn.

 Normale redeneringen gelden hier helaas niet.
 Verhalen over wonderbaarlijke genezingen zijn altijd anekdotisch.