Broer Hein krijgt Jomanda voor rechter

Mon Apr 14 07:20:09 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 13-apr-2008, at 23:46, Glenn Mellonius wrote:

> Maar kijk eens op http://www.novatv.nl/index.cfm?
> fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=1667
> Daar beweerd Nova "Er sterven jaarlijks duizenden mensen door
> medische missers"

Ja. De bron is dus het jaarverslag 2002 van de inspectie voor de
gezondheidszorg.
Als Nova tenminste het beweerde uit dat verslag correct weergeeft.
(Er staat trouwens meteen bij da niemand weet hoeveel het er precies
zijn. Dit
maakt mij nieuwsgierig naar de vraag hoe de inspectie dan tot het
getal van
'duizenden mensen' kwam. Ook vraag ik me af hoeveel het er nu zijn.
Kan jouw secretaresse dat eens uitzoeken voor ons?)

> Komt ook van Nova of Een Vandaag.

Ja, maar ook dat is een secundaire bron.
Waarop baseren Nova of Een Vandaag zich?
(idem)

Erik vdMb