Erik & home page deze lijst (was: Analyse peilingen: Nederland verrechtst)

Sun Apr 13 19:05:45 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 13-apr-2008, at 16:04, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Ik filter Erik (ook z'n email). Ik zie hem dus nooit...

Dat moet je verder zelf weten, ook al is het onbehoorlijk en
kinderachtig.

Maar er komt bij dat je jouw gefilterde werkelijkheid aan anderen
opdringt,
via jouw pagina, en dat je er bovendien niet open over bent *dat* je mij
op die pagina wegfiltert. *Dat* neem ik je zeer kwalijk, en het
verbaast me
ook een beetje dat Hein van Meeteren - die normaal ogenblikkelijk de
Leidse bek vol heeft van "Feldwebels" en "Stasi-praktijken" - het op
deze
wijze monddood proberen te maken van iemand tegen wie je het in een
discussie ogenblikkkelijk zou afleggen niet ondubbelzinnig veroordeelt.

(Nou nee, dat verbaast mij natuurlijk helemaal niet. Dat is namelijk
domweg
illustratief voor de aperte schijnheiligheid die Heins optreden al
minstens
een decennium kenmerkt.)

> [...]
>  niemand thuis of ik krijg zijn vriendin Jeanette Ramaker aan de
> lijn en
>  blijk m'n naamgenoot afwezig): ik heb reeds een home-page voor
> deze lijst
>  gemaakt onder een subdomein (ik ben eigenaar van combidom.com),
>     http://www.d66.combidom.com
>  met een eigen email-adres,
>     d66 at combidom.com
>  en daarop wordt Erik niet gefilterd... kijk maar op,
>     http://www.fluks.combidom.com/javascript/sidebar_d66.htm
>  en constateer het verschil.
>
>  Ik ben dus aardiger voor Erik dan hij voor mij.

Fluks, je reageert zelden op wat ik schrijf en in dit geval
bijvoorbeeld richt
je je tot mij via Henk, alsof ik niet besta.
Dat is buitengewoon onbeleefd in een discussie, dus bespaar me nou je
kletspraat dat je aardiger voor mij zou zijn dan andersom.
Ik neem tenminste nog de moeite - zo nu en dan, want er is waarlijk geen
beginnen meer aan - om je van de molen geklapwiekte onzin te demonteren.

> Ik heb nooit iets tegen
>  Erik persoonlijk gehad maar vind wel dat hij deze lijst door zijn
> gedrag
>  (het consequent op de man spelen) heeft beschadigd.

Wat is dit voor kinderachtige jij-bak?

Deze lijst is lange tijd vergeven van de aanvallen op Hirsi Ali, en
als iemand
daar dan een relativerende opmerking bij plaatste werd die er door
jou van
beschuldigd een fan van Hirsi Ali te zijn.
Over consequent op de man spelen gesproken, zeg.

> Erik moet accepteren
>  dat deze lijst niets met de Digitale burgerbeweging te maken heeft
> maar
>  dat wil hij om de een of andere reden niet.

Pardon?
Wanneer heb ik het over de Digitale Burgerbeweging gehad?
Volgens jouw eigen combidom-pagina NUL keer, beste man.
De enige die er steeds weer over begint ben jij zelf.

Jij moet eens accepteren dat dit een forum is rond D66 en dus niet
rond jouw
van de molen geklapwiekte onzin over Hirsi Ali, vrijmetselaars,
homo's etc.

Hein's optreden als bestuurder van de Digitale Burgerbeweging vormde de
perfecte illustratie bij mijn stelling dat Hein van Meeteeren
ongeschikt was voor
wat voor functie dan ook binnen de democratische organisatie D66.
En omdat Hein zijn leugens steeds maar ontkende, kon ik niet anders
dan de
lijst uitleggen dat hij gewoon doorloog over zijn optreden.

Daarentegen was het *Hein* die mij voortdurend persoonlijk aanviel,
en die
mijn kritiek probeerde te pareren door steeds maar weer te
benadrukken dat
ik werkloos was - alsof dat mijn oordeelsvermogen zou ondermijnen.
Later ging hij zelfs zover dat hij in twijfel trok dat ik als kind
seksueel misbruikt
ben. Ook dat had helemaal niets met mijn kritiek te maken; maar het
was wel
(onbedoeld) een illustratie bij mijn stelling dat Hein van Meeteren
een moreel
defect mens is.

Proeve van inhoudelijke kritiek van Hein van Meeteren op mij via deze
lijst:

"en als de Heer vd M dus nóg een keer de vM stalkt in een plaatselijk
filiaal van
Albert Heijn, dan krijgt hij midden tussen de kaas en broden een
ongelooflijk
pak slaag op zijn pukkelige  oudemannenbillen."

Wanneer heb jij ooit tegen dergelijk mal gekwaak geprotesteerd, Marc?
Nooit!
Maakt dat je verontwaardiging niet wat selectief en dus eigenlijk erg
schijnheilig?

Overigens stel ik vast dat ene Marc Alexander Fluks zijn aanhoudende
aanvallen
via deze lijst op homoseksuelen trachtte goed te praten met de
bewering dat dat
relevant zou zijn voor D66:

	Het hoort hier thuis omdat D66 aan de leiband van het COC loopt.
	Fri, 21 Mar 2008 10:32:21 +0100

(Overigens een volkomen onbewezen stelling.)

Bepaald opmerkelijk, want het is exact dezelfde redenering die IK van
deze Fluks
niet mocht gebruiken bij mijn rake schets van het ondemocratische,
leugenachtige
en moreel defecte karakter van Hein van Meeteren.
En wie was de eerste die Fluks bijviel in diens kennelijk alleen aan
hemzelf
voorbehouden redenering? Juist, dat was Hein van Meeteren:

	een soort onderafdeling
	(Fri, 21 Mar 2008 16:08:12 +0100)

Waarmee de twee gekken van deze lijst elkaar dus weer hadden gevonden
inzake het goedpraten van de eigen aanvallen op de man.
(Andermans aanvallen op de persoon keurt ons tweetal uiteraard af.)

>  Enfin, kijk alvast op,
>     http://www.d66.combidom.com
>  en geef desgewenst kritiek of (en hoe) het beter kan...

Het zoekvenster levert alvast volstrekt onvolledige resultaten op -
zie hierboven.
Dus misschien kun je daar gewoon een link zetten naar de Listserv
zoekpagina?

Uberhaupt vraag ik me af waarom we voortaan een in javascritpt bij
elkaar
gehakte pagina zouden gebruiken in plaats van de listserv pagina's;
wat is het
voordeel? Dat jij ongemerkt allerlei vormen van censuur kunt toepassen?

En verder zou ik zeggen: wees eens een volwassen vent, en reageer op een
behoorlijke wijze op hetgeen ik hier te berde breng.

Als je dat kunt tenminste; anders ben je natuurlijk verexcuseerd.
Maar dan ook niet meer over mij kwaken s.v.p.

Erik vdMb