Fitna: Kamer wil geen onderzoek

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Apr 9 17:06:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/4/9, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Dit kabinet en de meerderheid van de Kamer houden niet zo van onderzoeken.

Verzaken derhalve hunner belangrijkste taak uit te oefenen, nl. het
controleren van de Regering/Kabinet !!

> En áls ze gehouden worden: te laat en te licht: kijk naar de Bijlmerrramp,
> kijk naar Srebrenica, kijk naar Irak.

*DAT*  (b)lijkt ook de bedoeling te zijn.  Pas achteraf kunnen
vaststellen wat er mis ging en de verantwoordelijken daarvoor niet
werkelijk meer ter verantwoording te kunnen roepen.

Als het Kabinet zelve -  zoals in het onderhavige geval - blunderd in
Staatsrechtelijk opzicht, dient zij daarover verantwoordiing af te
leggen en zich niet te verbergen achter hetgeen -(mede) door hun
toedoen- tot stand gekomen is.

Werkt op deze manier de Terrorisme bestrijding? En welke controle
vindt daar nu werkelijk plaats? Als het Kabinet bijbedoelingen heeft
kan dat via die weg geruisloos plaatsvinden?

> Goed dat D66 nu ook een onderzoek naar
> Irak wenst, wel een beetje laat, maar beter ten tweederde gekeerd dan ten
> hele gedwaald.

Eens..

>  Overigens ben ik van mening dat zowel Wilders áls het kabinet liegen.

Zoiets zou pas met een goed onderzoek door de TK ook vast te stelen
zijn. Dat Kabinet en haar vazallen daarin geen trek hebben is louter
het gevolg van de wens het deksel op de misselijk stinkende beerput te
houden.

Feit is wel dat door het (opnieuw) uitblijven van zo´n onderzoek ook
de hoogst gevaarlijke werkwijze van het Kabinet/Regering niet aan het
licht zal komen.

Dat hebben we eerder gezien, en de weigering tot het controleren van
het Kabinet begint perverse vormen aan te nemen. Hebben we uberhaupt
nog wel een te maken met een democratie,  of eerder met een
dictatuur(structuur) die weigert zichzelf op te geven?

Henk Elegeert.