Fitna-leugen: Regering liegt

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Fri Apr 4 15:27:08 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waar hebben we het nog over, eigenlijk?
Wie er zit te liegen?
Ik heb even wat zitten googelen - en doe een redelijk willekeurige greep,
mits van voor april!

Geregistreerd: 20 januari 2007
Leeftijd: 60
 Berichten: 4.325
[image: hirihiri123 is on a distinguished road]
   [image: Standaard] *Wilders: Moslims moeten helft Koran verscheuren*
------------------------------
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren

DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit
de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam.
Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV)
dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er „genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek
van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is.
„Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist
met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt
beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het „grootste gevaar is dat
ons bedreigt". Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem.
„Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de
Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden
neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders, die eerder al
z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: „Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet
meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons
verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!"

En dat heeft Wilders niet herroepen. Wat niet zomaar te vinden is, is
"verbranden" van (stukken uit) de Koran. Tenzij door tegenstanders van
Wilders uit emotionele of ideologische Islamitische hoek - i.c. buitenland.
Dus - waar gaat deze welles-nietes discussie nu eigenlijk over? Of Wilders
van plan was (stukken uit) de Koran te verbranden, en dat in het bewuste
gesprek wel of niet gezegd had?

Ik vraag mij af of wij in een zodanig luxe land leven dat er geen ECHTE
problemen moeten worden aan de orde moeten worden gesteld. Als het tenminste
mogelijk is, er simpelweg aandacht aan te besteden! (Dan rest nog het
commentaar dat Rita Verdonk ook niet eens een echt probleem genoemd heeft in
haar show: dat rijdend Nederland te veel stilstaat. Overigens: in Pauw en
Witteman gisteravond gaf Mat Herben een zeer nuchter en realistisch
commentaar op de TON-show!)

/raimond de tempe