Europa dult geen tweede Nederlands Euro-referendum

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 22 11:13:06 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat een godvergeten klungels, dit kabinet.

Het is onparlementair taalgebruik, beetje Wilderiaans, maar wel waar.

> a. natuurlijk houd je een referendum;

Inderdaad. En dat kunnen wij als D66-ers ook doen, intern, als het om afwijkingen van het kiesprogramma gaat. Eens?

> b. als je dat dan niet wilt, kom dan met een goed verhaal, in plaats van
> deze angsthazerij;

Er ís geen goed verhaal.

> c. maak geen geheime afspraken;

De politiek is vergeven van geheime afspraken, heb ik me laten vertellen door ingewijden. Ook D66 heeft ooit, in een ver verleden, geheime afspraken gemaakt. Heb jij ooit geheime afspraken gemaakt? Ben benieuwd.

> d. als je dat dan toch doet, houd ze dan geheim;

Tenzij je een tactisch-stratgische redenen hebt om te lekken. Ik heb me laten vertellen dat zoiets gebruikelijk is in 't Haagsche. Was er niet iets ooit rond Winny Sorgdrager dat met lekken te maken had? En geheime afspraken?

> e. schaam je oren van je hoofd en treedt af;

Zegt ik: treedt af!

> f. bedenk waarom de Bijbel dit allemaal toestaat;

De Bijbel staat niets toe. Mensen die de Bijbel lezen wel.

> g. doe een onderzoek naar irak...

Inderdaad. Er zit teveel rotzooi onder de oppervlakte, dat laat Balkenende nooit opgraven.