Thu Sep 20 22:29:15 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sommigen vragen zich wellicht af hoe ik toch altijd dat nieuws krijg.
Wel, dat doet de computer voor me. Ik doe zelf niets.

De programmatuur was steeds nog niet perfect maar het is me vanavond
dan toch eindelijk gelukt een volautomatische nieuwspagina te maken
die gebruik maakt van andere nieuws-zoekmachines.

Wie surft naar,
   http://www.fluks.combidom.com/javascript/news.htm
kan een nieuws-item opgeven.
Men krijgt dan elke 15 minuten automatisch een update van het nieuws
over dat item (of, zo men wil: elke keer dat men op de knop drukt).

Op,
   http://www.fluks.combidom.com/javascript/news_d66.htm
staat als vanouds het D66-nieuws. De pagina is volledig herschreven en
maakt thans gebruik van de nieuwspagina. Zonder zoekmachine, uiteraard.

Men kan de nieuwspagina uberhaupt zonder zoekmachine op het scherm
krijgen. De URL,
   http://www.fluks.combidom.com/javascript/news_results.htm?query=d66
doet precies hetzelfde voor het nieuws-item 'd66'. Achter 'query=' mag
men invullen wat men wil (inclusief Boolean; spaties zijn '+'-tekens).

De zaak draait in elk geval onder Linux en Windows.