D66ers broeden op liberale beweging

Thu Sep 20 12:18:53 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Ik neem aan dat het cafe een turquoise inrichting heeft en dat op de bar
>duidelijke symbolen van het zogenaamde fluitje te vinden waren. If so, kan
>Marc-A. dit onmiddellijk duiden? Gaan we de berg op, met duivel, of de berg
>af, in rein geweten met de fris gewassen engel Alexander?

 Jij vraagt je dit af, ik vroeg me weer af of men zich afzet tegen de kamer-
 fractie omdat men die mogelijk niet *rechts* genoeg vindt. Want ik meen
 een zekere heimwee naar de 'Gouden Tijden' van LvdL te ontwaren... Ook al
 door die ongezonde fixatie op Verdonk.

>Actie is reactie: Verdonk trekt rechts aan, links moet kiezen: bij de
>verkeerde keuze blijft er slechts het redelijk alternatief over.

 [Tja...]

 Volgens mij moet men Verdonk volstrekt negeren - ongeacht of men nu links,
 rechts is of in het politieke centrum zit. Het is juist zo pijnlijk om het
 chronisch gestruikel te zien van degenen die dit niet weten op te brengen.

 Ik ben niet voor Verdonk (teken aan de wand dat COC-voorzitter Frank van
 Dalen met haar wegloopt - ieder geval weten we nu dat deze engerd, die
 graag verordoneert dat D66 zich voor zijn zaak dient te suicideren, *zelf*
 al 20 jaar lid blijkt van de VVD - dat is het positiefste puntje van de
 week).

 Ik vond dat ze het in de AHA-kwestie (toen de Kamer tot twee maal toe
 hysterisch werd en D66 zich in het eigen zwaard stortte) heel goed deed
 maar verder... eigenlijk heeft ze niets van haar ministerschap gemaakt.
 Probleem is dat ze (en daarom steunt Wiegel haar) weer wel het formele
 gelijk aan haar zijde heeft - louter omdat Rutte zich zo puberachtig mis-
 draagt.

 Veel D66'ers zullen wel aan de kant van Rutte staan (hoe dat zich rijmt
 met de zo gekoesterde homo-hysterie is onduidelijk - het lijkt me nogal
 tegenstrijdig, eerlijk gezegd) - terwijl die er toch echt een ongelovelijke
 puinhoop van heeft gemaakt. Verdonk is een ware liberaal, Rutte is de
 zoveelste stuntelende sociaal-liberaal. Op Rutte zit niemand te wachten,
 op Verdonk kennelijk wel.

 Men weet wat men aan Verdonk heeft. Bij Rutte is dat volstrekt onduidelijk.