Kijk/Luistertip: VVD-congres live op Radio en TV

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Sat Sep 15 17:34:48 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op zaterdag 15-09-2007 om 16:00 uur [tijdzone +0200], schreef Fritz van
Rikxoort:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Eens…
>

> Mits!
>

> Ik neem aan dat ook jij als Hans van Mierlo 24 zetels haalt,
>
> wil dat niet 23 CDA-ers met elk een paar stemmen zijn restzetels verkrijgen?

Nee, da's niet wat ik bedoel, ik heb wat radicalers op het oog. Hans van
Mierlo haalt helemaal geen 24 zetels, en staat op geen enkele lijst
(althans niet in enigerlei officiële zin). Hans van Mierlo kandideert
zich als Hans van Mierlo voor een zetel in de Tweede Kamer. En wordt al
dan niet als zodanig gekozen. Of hij, na te zijn verkozen, verkiest zich
aan te sluiten bij een fractie is uitsluitend en alleen zijn zaak.
Iedere kandidaat moet als persoon voldoende stemmen vergaren, een eigen
mandaat verkrijgen. Alle 150. Niks de een de nader laten kiezen, en de
daaruit voortvloeiende 'last' en onvermijdelijke 'ruggespraak'.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink