VVD knalt?

Fri Sep 14 12:58:28 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martijn Meijering <mmeijeri at XS4ALL.NL>,
>Dan had het vorige kabinet niet hoeven klappen en had de toenmalig
>coalitie meer kunnen profiteren van de verbeterde economie.

 Kom nou toch - da's toch heel naief ?

 In plaats van dat D66 destijds wat ontspannen achterover ging leunen
 toen de VVD in de problemen verkeerde, ging D66 met die problemen aan
 de haal.

 D66 heeft het toch echt allemaal over zichzelf afgeroepen, hoor. De
 partij had niet tot het kabinet moeten toetreden, had er bij de Paas-
 crisis uit moeten gaan en had bij de AHA-crisis juist in het kabinet
 moeten blijven zitten. Daarnaast was er ook een Afghanistan-crisis.
 Dit had alles met D66 te maken en niets (behalve de AHA-crisis, toen
 men er juist *buiten* stond en niets had moeten doen) met de VVD.

 Martijn, je herschrijft de geschiedenis...

 Het land is gediend bij *stabiele* politieke partijen - dus ook bij
 een stabiele VVD. Het is niet goed om plezier te beleven aan problemen
 in andere partijen. Inmiddels heb ik begrepen dat er iets met Henk Kamp
 aan de hand is (zit al een tijd ziek thuis) en dat hij de zaak dus niet
 *kan* overnemen...

 Over 10 minuten trouwens bij standpunt.nl op Radio 1...