Groene, Paarse en Gele periode van D66: Usurpatie voor 'M'

Fri Sep 14 08:28:06 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Ach, ja, heel postmodern: alchemistisch geleuter...

 Ik zou het zelf liever 'holistisch' noemen (want dat sluit beter aan bij
 Mercurius als 'het Ene').

 Maar ik heb nog niet alle antwoorden. Ik heb zelf ook veel vragen. Ik ben
 niet bezig om zelf een verhaal te vertellen (zelf houd ik het op het inde-
 terminisme, de vrije wil en de vrijzinnig democratie) - ik poog het verhaal
 van *anderen* te achterhalen (ze doen dat niet zelf want hun verhaal schrijft
 een eeuwige maskerade voor).

 De determinisme-manie van de sociaal-liberalen komt voort uit het rituele
 maskeren van de alchemie tussen hedendaagse kwesties en Griekse/Egyptische
 mythologie, lijkt mij. Waarmee ook dat verklaard zij, alsmede pseudo-poli-
 tieke stellingnamen zoals homoactivisme en duurzaamheid. Mercurius is immers
 zowel de homogod als de Eeuwige. Iets soortgelijks ziet men met 'Europa'.
 Men kan uit politieke overwegingen daarvoor zijn, maar Gelen zijn ervoor
 omdat Mercurius staat voor de vereniging van 'het Ene' en de EU-vlag de
 sterrenpoort is waardoor hun 'Opperbouwmester' wederkeert - en ook dat is
 pseudopolitiek.

 Dit toont het 'waarom' achter de electorale vlucht.

 Dit is waar het voormalige D66-electoraat niets van moet hebben - zonder
 zich daarbij overigens rekenschap te geven van het 'waarom'. Men keert
 simpelweg de *gevolgen* van Geel (chaos en verwarring) de rug toe. Daarom
 is het voor niet-Gele D66'ers (het slag mensen dat de partij ooit oprichtte
 en thans tweede viool speelt) zo belangrijk om het Gele scenario te kennen.

 D66 is overweldigd door de aanhangers van Mercurius.
 Zo simpel is het.