VVD knalt?

Thu Sep 13 23:42:44 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Steven Rieder <Steven at RIEDER.NL>,
>Wie voorspelt hoe het af zal lopen?

Okee, ik houd van voorspellen... ik durf zo'n uitdaging wel aan.

Als Verdonk uit de Kamer gaat, wordt de VVD door de PVV opgegeten. Als ze in
de Kamer blijft, start de 'Groep Verdonk' in de peilingen met een zeteltje
of 6 en heeft de VVD nog 3 jaar om orde op zaken te stellen. Als de VVD slim
opereert, krijgt Rutte een schop onder z'n hol en hijst men Kamp (ook een
tussenpaus, trouwens) in het zadel.

Verdonk moet uiteraard in de Kamer blijven - want alleen zo kan ze Rutte een
hak zetten. De nieuwe VVD-leider moet pogen Verdonk terug te krijgen - maar
dat kan alleen op ultra-korte termijn.

Dit alles komt overigens voort uit dat AHA-gedoe en *niet* uit het kiezen
van een lijsttrekker. De geest van AHA dreigt alsnog de VVD te splitsen.

Het wordt tijd dat Wiegel ingrijpt en de klok 24 uur terugdraait...