Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Sep 11 23:06:58 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk, dat extremistische fundamentalisten meer opvallen in het
publieke domein, dat lijkt me logisch. Net zoals er in de metaal en de
haven meer en luidruchtiger gestaakt wordt dan in de ICT of
banksector. Maar je verwacht toch ook niet van de vakbondsleden in de
ICT sector dat ze een tegendemonstratie gaan houden als de radicalen
in die andere sectoren weer eens doordraaien? Om de naam van de
vakbonden te zuiveren of zo?? En dan gaat het bij vakbonden nog om
functionele groepsvorming. Geloven is primair een individuele zaak.

En hoe meer neo-conservatieven of welke andere buitenstaanders dan ook
blijven provoceren, hoe minder gematigden geneigd zijn om hun religie
te verdedigen, dat is ook logisch. En erger, hoe meer je zal zien dat
juist de fundamentalisten zullen ingaan op dit soort provocaties, ook
dat is logisch, die taal kennen ze immers en het dient hun beider
agendas.

En dan heb je nog dat domme (of beter 'ziekelijke' ) gedrag van de
neo-conservatieven om over de ' ware' Islam te spreken. En daar
bedoelen ze uiteraard de meest extremistische fundamentalistische
Islam mee. Alsof ze een patent hebben op het definieren van het
(Islamitische) geloof. En als je dat dan al doet, noem dan een meer
gematigde vorm de 'ware' Islam. Behalve als je onrust wilt stoken
natuurlijk....

Groeten,
Mark Giebels