Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Sep 10 19:37:50 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Fritz, dat is allemaal prima. Ik heb het over de maar voortdurende
>  focus van de media en politici op integratie en de Islam, liefst
>  beiden tegelijk.

Wat is dit nu, het stond op de politieke agenda.

>  Het gevolg daarvan is dat er een enorme irrationele haat aan het
>  ontstaan is tegen Moslims.

Irrationele gevolgtrekking.

>  Het pleidooi van Wilders voor het
>  verbieden van de Koran of zijn overdreven reactie op een
>  niets-voorstellende uitspraak van Vogelaar zijn daarvan symptomen.

Het pleidooi van Wilders dient geen ander doel dan de onmacht van
de huidige bestuurders aan te tonen. Om duidelijk te maken dat de respons
op de klachten onvoldoende is.

>  Nog erger is het dat zogenaamde mainstream politici heeel ver met hem
>  meedenken.

Waarin dan? Ik zie het niet ... Het hele debat krijgt een vorm van een soap.

>  Wat zou het prachtig zijn als we het woord Islam of
>  Moslim voorlopig niet meer zouden horen

Wordt erg lastig in mijn wijk. Daar wonen allochtonen voornamelijk
moslims dan
autochtonen.

>  en we het rationeel kunnen gaan hebben over veiligheid op straat, war
>  on terrorism, de grauwe deken van de bureaucratisering in de markt-
>  en overheidssector, privacybescherming, etc.

Om vervolgens vast te stellen dat het daarmee slecht gesteld staat en
dat daar niets aan te doen is? Balkenende is niet eens bereidt naar
de werkelijke redenenen voor die war on terror te kijken. Is ie bang
misschien dat daar wel eens een heel ander beeld uit naar voren zou
kunnen komen? Komt het hem daarom niet goed uit ? Het zou voor
de Moslims wel eens een heel ander licht kunnen werpen op de zgn.
goede bedoelingen -normen en waarden- niet?

Komen we daarna weer wel te spreken over de privacy bescherming
die op grond van hun wilde fantasieen ons allen meer en meer worden
en werden ontnomen.

Wat zullen we eerst bespreken en heeft de meest verstrekkende
gevolgen ten goede?

 > Over dat soort dingen gaat de politieke
>  discussie in een normaal land.

De norm is niet meer. Alleen Balkenende is nog de norm.

>  Je vraag of ik het met Wilders eens ben
>
>  Zijn hele missie.

Welke inhoud?

Henk Elegeert