Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Sep 10 06:26:20 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Hitler greep de macht door haatgevoelens die reeds bestonden tegen
>  een bepaald type gelovigen effectief aan te wakkeren. Dat zie ik
>  liever niet nog een keer gebeuren. Wilders volgt helaas dezelfde
>  strategie en het lijkt wederom maatschappijbreed aan te slaan.

Volstrekte nonsens !!

Hitler gebruikte een systeem van angst, en gebruikte de
latente(haat)gevoelens
als de uitvlucht - de enig open gelaten mogelijkheid - voor het volk.
Dwong hen daarmee stelling te nemen, maar zonder keuzemogelijkheid.

Maar je maakt wat mij betreft heel helder dat jij je verkeerde beeldvorming
over het systeem van Hitler wat al te gretig projecteerd op Wilders.

Het gemak ook waarmee je die Marcel Möring volgt in zijn onzin vindt
ik bijvoorbeeld veel bedreigender. Je trap erin en weerlegd zijn leugens
niet.
Ze komen je kennelijk goed uit? Hitler zou maar wat blij zijn geweest
met een
dergelijke attitude, maar ik vind het werkelijk onvoorstelbaar.

Wordt eens wakker, Mark en gooi die volstrekt overtrokken projecties eens
overboord. Ze maken je juist kwetsbaar, naar blijkt. Het vertroebelt je
blik.

Wilders maakt bovendien alleen kans van slagen als de huidige politiek
er niet in slaagt adequate antwoorden te vinden op de huidige
ontwikkelingen.
Vooralsnog zie ik hen daar echter niet in slagen en blijft men al te
zeer hangen
in een verlangen naar een tijd die reeds verledentijd is, of met de
gebruikelijke
pavlov reacties op Wilders reageren. Zo ook (helaas) D66.

Maar maak mij maar eens helder waarin de strategieen dezelfde zijn.
Ik vind het nogal een uitspraak. En, wat is vervolgens jouw strategie?

Henk Elegeert

http://www.justitie.nl/images/actieplanpolarisatieenradicalisering_tcm34-82141.pdf