Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Sep 9 22:33:04 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9/9/07, Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> wrote:
> Ik kan je niet meer volgen, Mark,
>
> Jij bent nu rationeel???

Dacht het wel ja. Wat is er irrationeel aan mijn betoog dan?

> Wat heeft Hitler er mee te maken???

Hitler greep de macht door haatgevoelens die reeds bestonden tegen een
bepaald type gelovigen effectief aan te wakkeren. Dat zie ik liever
niet nog een keer gebeuren. Wilders volgt helaas dezelfde strategie en
het lijkt wederom maatschappijbreed aan te slaan.

> Ik zei dat je het omdraait als je beweert dat de problemen sinds de
> jaren 70 nu uit de hand gaan lopen, omdat er nog steeds mensen zijn die
> die problemen steeds vasthoudender en luider bespreke.

Dat heb ik helemaal niet beweerd.

 Inclusief de
> verraders Aboutaleb en Marcouch, die de problemen uit eigen kring kennen
> en keihard beschrijven en de verantwoordelijke Nederland afvalligen erop
> aanspreken.

??

Makkelijk Wilders en voorheen Fortuyn e.v.a. en daarvoor
> Bolkenstein en als eerste de SP met Marijnissen te verwijten dat ze
> fascistoide zijn en als boodschappers de oorzaak van de gerealiseerde
> gevolgen die ze boodschappen... Maar klinklare onzin.

Ik heb slechts Wilders genoemd. Jij bent het met zijn optreden eens?

 De oorzaak is
> laisser faire lasisser passer en wegkijken waar migranten eerst kleine
> en later steeds grotere overlast veroorzaken, eerst vooral aan
> kansarmere burgers in armere buurten, maar gaandeweg breder.

Daar zijn we het ondertussen toch wel over eens mag ik hopen. Het gaat
erom wat er *nu* gebeurt.

Groeten,
Mark