Nederland ontploft

Sat Oct 27 11:19:08 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> merkte op,
>Je vrijwel permanent alarmistische en conspiratieve toontje staat me tegen.

 Ik vind het altijd aardig om iets te analyseren en te voorspellen hoe het
 verder gaat (bij dat Gele scenario voorspel ik voor de verandering eens het
 verleden). Vervolgens zoek ik daar een 'pakkende' subject-line bij... en
 tenslotte blijkt het beweerde allemaal weer eens te kloppen. Wat ik van de
 week opmerkte over dat Gele scenario van D66 mag dan raar klinken maar het
 is wel degelijk waar. Daar waar anderen protesteren tegen de teloorgang
 van D66, kijk ik tevens waar die teloorgang zoal uit voort komt...

>Ook inhoudelijk heeft dat zo z'n consequenties, denk ik.

 Inhoudelijk ben ik juist *tegen* dat alarmistiche en conspiratieve (zeg
 maar: hypervigilante) toontje. Ik predik niet iets, ik ben er juist *tegen*
 - maar ik wil weer wel weten waar ik nou precies zo tegen ben. Ik zie iets
 dat me niet aanstaat (sociaal-liberaal, koersgekte van D66) en vervolgens
 wil ik begrijpen waar dat - bij de aanhangers van die onzin (niet bij
 mijzelf want ik hang zelf immers niets aan) - uit voortkomt.

 Dat het leidt tot een compleet horrorscenario kan ik ook niet helpen -
 het is immers niet *mijn* horrorscenario. Ik ben toch echt niet verant-
 woordelijk voor die zonsverduistering met een oplichtende Mercurius en waar
 dat allemaal voor staat op de website van de Jonge Democraten (op die Gele-
 -D66-pagina van mij, http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm
 staan onderaan wat linkjes; klik op Link #2 van de Vrijmetselarij en men
 ziet linksboven *ook* een Mercurius). Of voor al die flauwekul in de vorm
 van een soort stripverhaal op de website van BvdH. Ik heb slechts begrepen
 waar een en ander voor staat. En vervolgens wijs ik dat *af* (ik juich de
 horrorstory bepaald niet toe).

 Enfin, met de rest van wat Henk schrijft ben ik het wel zo ongeveer eens.
 Nederlandse politici komen maar niet tot rust, doen de gekste dingen en de
 politieke voorkeur van de burger vliegt als gevolg daarvan alle kanten op
 ('Mercuriaal', heet dat dus - en ik sluit niet uit dat een en ander zelfs
 opzet is).

 Alleen in Belgie maken politici het momenteel bonter.