De 5 kolencentrales

Marion Molhoek marionmolhoek at GMAIL.COM
Mon Oct 22 23:10:01 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lezers,

Gesteld dat:
- de 5 nieuwe kolencentrales evenveel CO2 gaan uitstoten als alle 7 miljoen
nederlandse auto's bij elkaar
- ik hierover op de D66-site niet meer kan vinden dan: Het gebruik van
fossiele brandstoffen kan schoner. D66 kiest voor inzet van biomassa, en
afvangen en ondergrondse opslag van CO2
- het afvangen en ondergronds opslaan van CO2 relatief erg duur zal blijken
te zijn en energie kost (omdat er nog eens 25-40% extra steenkool nodig is,
om dezelfde hoeveelheid stroom op te kunnen wekken)
- onderzoek en uitvoering van de kolencentrales minstens 2,5 miljard euro
gaat kosten
- er beter tijd, geld en energie kan worden gestoken in het toepassen en
ontwikkelen van schonere manieren van energie opwekken.

Wil ik jullie vragen in actie te komen door:
- een kijkje te nemen op http://kappenmetkolen.groenlinks.nl/feiten.html
- http://www.stopnieuwekolencentrales.nl/
- in je omgeving uit te dragen ook tegen deze 5 kolencentrales te zijn

En hoop ik dat er mensen zijn die dit lezen en verstand hebben van dit
onderwerp, zodat we:
- over dit onderwerp kunnen leren
- er vervolgens over kunnen debatteren
*- en de karige D66-mening (zie hierboven) kunnen aanpassen.*

Tot horens!

Marion Molhoek