Groene, Paarse en Gele periode van D66: Adjectief 'Helix' is 'Heliacaal' - de astrologische crises van D66 (2)

Fri Oct 19 07:17:47 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ref: Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

 Zojuist,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0710&X=&L=d66&P=R18670
>De tabel toont aan (aardige wetenswaardigheid) dat onze kalender
>samenhangt met de helicale ondergang van Sirius (een Sothis-jaar),
>      http://en.wikipedia.org/wiki/Sothic_cycle
>   De tijdstippen heb ik uit de sterrengids gehaald en corresponderen met
>   een rechte klimming van de Zon van 6 h 45.1 m (heliacale opkomst) en
>   18 h 45.1 m (heliacale ondergang - in 2006 vond er geen plaats).

 Wat ik hierbij vergat op te merken is dat bij het astrologische nieuwjaar
 (de heliacale ondergang van Sirius dus) rond 1 januari Sirius zich vanuit
 de westzijde van de Zon (de Hemel) naar de oostzijde (de Hel) begeeft.

 Sirius is het hellevuur en dat zit weer veilig in de hel. En dus wensen
 we elkaar blij 'nieuw jaar' en steken vuurwerk af om de duivel eens goed
 uit te drijven...

 Zo, nu weten jullie weer wat je zelf denkt en waarom je datgene doet wat
 je op oudejaarsavond doet. Proost !