Groene, Paarse en Gele periode van D66: Gele conspiratie (2)

Wed Oct 17 09:51:05 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ref: Alles over dit dossier staat op,
    http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Bij Wikipedia, als google en Ilse (...) komen zowel Hermes als Odysseus
>als mythologische figuren voor, niet als daadwerkelijk historisch.

 Uiteraard. Die lui hebben nooit bestaan. Daarom is het zo vreselijk als
 mensen, die het land menen te kunnen leiden, op dit soort sprookjes varen.

>Jouw analyse van D66 leidt onvermijdelijk tot Psychopompas.

 [Het is geen analyse, het is inductie]

 Maar het ging dus andersom. Ik vond eerst Hermes (Psychopompas) en besefte
 dat de ellende waarin D66 verzeild geraakte door de ellende van Hermes
 wordt verklaard. Daar waar niemand ook maar de kleinste misstap van D66
 kan verklaren (waarom alles nu al een paar jaar zo vreselijk warrig is),
 verklaart dit scenario *alles*. Da's een sterk punt.

 Ik wil nog wel een voorbeeldje geven: van de week merkte ik op dat 'Geel'
 staat voor zwavel en dat dit het Geel van het Mercurius-scenario verklaart.
 Zoiets kan men voor kennisgeving aannemen, maar er zit heel wat meer achter.

 Wat ik op dat moment nog niet wist (nu dus wel) is dat dit *de basis* is
 van de alchimie zoals velen haar menen te kennen. Hoewel alchimie in feite
 westerse yoga is (het wegredeneren van tegendelen om te komen tot 'Het Ene'
 en door dat Ene - Satan dus - 'Verlicht' te geraken), denken velen dat het
 gaat om het transmuteren van lood in goud. Ik dacht dat een paar maanden
 geleden trouwens zelf ook.

 Wat is zoal de wijsheid van deze richting van de alchimie ? Dit dus,
    metaal = zwavel + kwik
 Klinkt idioot maar dat dacht men (kwik is het 'planetaire metaal' voor
 Mercurius). Dit is de waanzin van de Verlichting - hier was Newton *echt*
 mee bezig. Er is een wetenschappelijk artikel over geschreven en dat staat
 op,
    http://www.ingentaconnect.com/content/maney/amb/2006/00000053/00000001/art00003
 Full text (illegale kopie, profiteer ervan),
    http://hsci.cas.ou.edu/images/magruder/print/AMB79974.pdf

 --> Dit is *de ware reden* waarom D66 met 'Geel' komt aanzetten !
     Dit is de gekte waar het allemaal om gaat. Dit is de gekte van
     Opschudding... met politiek heeft het *niets* uitstaande.