Verstand zegeviert: Kamer laat AHA dan toch eindelijk vallen

Sun Oct 14 14:18:25 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik zal kijken of ik terugvind wie heldere kritiek, genuanceerd,
op de omgevingen en begeleiding van Maxima formuleerden,
om haar te behoeden voor een eenzijdig beeld
en voor de valkuilen daarbij.
Nogmaals, Maxima heeft met en zonder Claus
bewezen zeer goed te formuleren en tonnen te vinden,
mits goed en veelzijdig geinformeerd.
Haar ontschakeling van Alexanders uitspraken,
dat hij een beetje (!) dom was geweest,
was bijvoorbeeld briljant.
Zowel wie het met Alexanders eens was geweest, als niet,
kan zich vinden in de term "beetje" dom,
en met haar toon en lach erbij, "sorry hoor",
en van hij is ook maar een mens en niet onfeilbaar,
won ze iedereen en was de angel eruit.

Wat betreft onze discussies, het is me nmiet helemaal duidelijk wat je
bedoelt met waar het over zou moeten gaan, en dat de genuanceerde
intellectuelen of ruimdenkende mensen worden verketterd.
M.i. wordt vanuit de linkse kerk
voortdurend de gewone man en vrouw en jongere de les gelezen:
gij zult zoals wij doe elitair wonen, leven en reizen,
doen alsof u geen hinder ondervindt
van gettovorming, overlast, geweld en criminaliteit.

Fritz van Rikxoort