Verstand zegeviert: Kamer laat AHA dan toch eindelijk vallen

Sat Oct 13 11:06:17 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Je gaat nooit in op argumenten van anderen,
in plaats daarvan ontken je schijnbaar wat ze niet beweren.

Ik beperk me tot 1 voorbeeld, waar je weer flauw omheenzeilt:
waarom voor miljarden en met mensenlevens de veiligheid elders
bewerkstelligen, van mensen die geen landgenoot zijn en ons vijandig, en
waarom niet de veiligheid van een nederlandse opiniemaker en voormalig
parlementslid beveiligen buiten onze grenzen, totdat hij of zij de iegen
veiligheid zelf heeft kunnen regelen?

We grijpen in in Irak en Afghanistan, Bosnië, voorheen in Libanon, etcetera
etcetera, meestal om mensen te beveiligen tegen moslimterreur, maar soms ook
tegen terreur van niet-moslims. Nu een Nederlander met een prominente rol
door moslims wordt bedreigd, na een moord door een moslim op een collega,
hoor ik graag de argumenten waarom wel meehelpen buitenlanders elders te
beschermen, maar niet een prominente landgenoot totdat die de eiegn
veiligheid geregeld heeft.

Soms blijven we elders langer, als dat nodig is, langer dan gepland, langer
dan nodig zou moeten zijn als anderen hun zaken beter of eerder goed hadden
geregeld. We laten anderen nooit zomaar in de steek, we regelen de
overdracht en gaan dan pas weg. Waarom bij een prominente Nederlander die
overdracht niet regelen, maar per omgaande na verkrijging van een green card
de stekker eruit trekken.

En nu eens niet beweren dat niet waar is wat anderen niet beweren, en eens
niet irrelevante sympathieen en antipathieen en subjectieve waardeoordelen
erbij halen, want die doen geenszins ter zake. Ook als een moslim door een
autochtone groep met de dood bedreigd zou worden, vanwege een publieke rol
of functie van die moslim, beheoft zij of hij onze vooel steun en
beveiliging, tot diegene de beveiliging zelf heeft kunnen regelen...

Fritz van Rikxoort