Marokkaanse scholier steekt andere Marokkaanse scholier dood

Fri Oct 12 09:45:33 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Weinig politiek correct en passend bij vluchtgedrag,

waarin velen mij voorgingen,

maar wat ben ik opnieuw blij dat ik een relatief goede buurt

in stadsdeel Slotervaart in Amsterdam-West verlaten heb,

en dat ik het dichtsbijzijnde metrostation, naast de school

waar gister de dodelijke steekpartij plaatsvond,

die nu eens wel het grote landelijke nieuws haalde,

niet meer regelmatig hoef te gebruiken.

Eerder verhaalde ik wel over de voortdurende bedreigingen

en de voortdurende gewelddadigheden op straat in Amsterdam-West.

Met vele vele vooral autochtone oudere en jongere slachtoffers.

Velen verlieten zodra ze konden Amsterdam-West.

Ook vertelde ik dat ik nu in Amsterdam Zuidoost

geniet van de relaxte multiculturele sfeer

mede dankzij Surinamers e.a. immigranten

en het grotendeels ontbreken van de Marokkaanse jongeren hier.

Voorzover hier moslims wonen zijn ze ook relaxter en opener

dan in de getto’s van Amsterdam West en andere delen van Amsterdam.

En de minder aanwezige Marokkaanse jongens

durven zich hier niet zo agressief te gedragen als overal elders in
Amsterdam.

De sociale controle op straat en de neiging tot ingrijpen en helpen

bijvoorbeeld van de Surinamers hier,

in contrast met het geschrokken ontvluchtende gedrag van autochtonen,

belemmert tuig hun gang te gaan tegen vreemden op straat.

Sowieso is de sfeer beter hier, daar de politie e.a. veiligheidspersoneel

overal kordaat orde en veiligheid handhaaft

tot en met het lopen met de fiets aan de hand waar alleen gelopen mag
worden.

Hoewel ook elders in Amsterdam zoals in West projecten lopen,

bijvoorbeeld om op Lelylaan particulier reizigers te beveiligen tegen
straattuig,

zijn die nog lang niet zo gedragen door het publiek en succesvol

als in het Zuidoost van nu met de slechte naam van vroeger.

Fritz van Rikxoort

Checked by AVG Free Edition.
15:09