Verstand zegeviert: Kamer laat AHA dan toch eindelijk vallen

Fri Oct 12 09:17:39 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je moet wel onderscheid maken, Hein,

Tussen kritiek op handelswijzen en opvattingen,
zoals de kritiek op de achterlijke Islam.
En het categorisch in woord en daad onderscheiden van mensen.

Lees bijvoorbeeld over het boek "Allah houdt niet van vrouwen"
van de Nederland-Egyptische tolk en schrijfster Nahed Selim.
Ze beschrijft hoe in de Koran zoals in Mein Kampf
vrouwen tot untermenschen, ongelijkwaardig en onderdanig,
worden veroordeeld.
In haar eerdere boek "De vrouwen van de profeet"
pleitte ze al voor een vrouwvriendelijker en humanere interpretatie
van de Koran.
Ze spreekt ook westerse politici als minister Donner
en de intellectuelen zoals leden van de WRR aan
die invoering van de Sharia nog een democratische optie noemden.
Zij maakt duidelijk dat Islam en Sharia
mensen in categorieen onderverdeelt,
naast intern ook extern: niet-moslims zijn geen eens untermenschen.
En dus in strijd zijn met de universele mensenrechten.

De gelijkenis hoe kritici op staatsvriend Hitler vroeger aan gepakt werden
en nu kritici op de gevaarlijke Islam, is treffend.
Voortdurend wordt de aandacht verlegd van de misstanden en misdaden
van de fascistoide Islam, naar toon en stijl van kritici,
zowel de kritici van binnenuit als van buitenaf.
De moorddadigheid komt niet van de kritici en zij die zich verzetten,
in welke toon en vorm dan ook.
De gewelddadigheid en voortdurende bedreigingen komen van de agressors,
zoals toen van Hitler en trawanten, nu van moslims uit naam van Allah en MO.

Fritz van Rikxoort