Ontgeling: Geloof geen vijand van wetenschap

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Sun Oct 7 22:51:55 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geloof is een moreel defect, een vorm van dwangneurose, dan wel
angstpsychose. Ik ken de wetenschappers van dit boek (heb ze diverse keren
ontmoet, en ook 'opgetreden' bij de presentatie van het vorige boek: 'En God
beschikte een worm' - op zich een aardige titel). Deze heren verdienen het
predikaat wetenschapper niet. Aan hun ogen zie je bovendien hun waan-zin, er
zijn mensen voor minder opgesloten. Ontslaan deze types, we moeten onze
studenten voor hen beschermen.

Op 07-10-07 heeft Mark Giebels <mark.giebels at gmail.com> het volgende
geschreven: