Verval Democratie: RMO Rapport

Fri Oct 5 07:38:35 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4-okt-2007, at 8:32, Aris B. wrote:

> Waarde Erik,

Zeg het eens.

> Ik blijf bij anderen zo stil omdat ik weet dat hun interventies
> minder gedoe uitlokken dan jouw volstrekt op de automatrische
> piloot uitgevochten vete met Hein.

Ook na herhaald lezen kan ik hier geen superieur negeren in vinden
Bernard. :-)

Ik heb trouwens helemaal geen vete met Hein. Hein heeft een vete met
*mij*. Al jaaaren.
Hein is naar de politie gestapt (meerdere malen zelfs) Hein heeft mij
van stalken beschuldigd (zonder enig bewijs),
en van het bedreigen van zijn kinderen (idem).
Hein van Meeteren is bij mijn weten ook de enige Nederlandse
conflictbemiddelingsdeskundige die maandenlang
zeuren, zieken, treiteren, jengelen, schelden, dreigen en lasteren
jegens mij heeft moeten bekopen met een
toegangsverbod op Wikipedia. Het zal je conflictbemiddelaar maar zijn.
(Zei ik al dat Hein van Meeteren volgens mij niet helemaal snik is?)

> Mijn ervaring is dat maf gedoe van andere vaste lijst-scribenten
> kritische reacties van anderen uitlokken, maar het debat niet
> inhoudelijk laten ontsporen.

Sinds wanneer is het monomane getater van Fluks een debat?

>   Maar kun jij uit de afgelopen vijf tot zes jaar één keer noemen
> dat jouw gekibbel met Hein NIET een lopend debat versjteerde en
> naar jullie strijdpuntjes terugbracht?

Jazeker, het debat over de vermeende milieuvriendelijkheid van de met
uit suikerriet gewonnen alcohol gestookte
Braziliaanse auto waarmee Hein de weldoener langs de Braziliaanse
kust scheurde.

Hoe verliep dat debat dan? Zoals de meeste debatten met Hein:
1) Hein zwatelt onzin
2) iemand weerlegt de onzin
3) Hein volhardt in zijn onzin
4) iemand anders weerlegt de onzin nogmaals
5) Hein opent de persoonlijke aanval

*Hein* was het die het debat versjteerde. Zoals het Hein is die in
feite elk debat versjteert met zijn gelijkhebberigheid.
Geen enkel argument dat ik destijds aanvoerde is door Hein ooit naar
behoren weerlegd, op mijn verzoeken om
verheldering of rekenvoorbeelden ging hij niet in; het bleef allemaal
schijnheilig gekwek.

Nu kon Hein ook niets weerleggen, want rondtoeren in een met uit
suikerriet gewonnen alcohol gestookte Braziliaanse
auto *is* ook helemaal geen milieuvriendelijke bezigheid.
Er verschijnen steeds meer artikelen waarin alle kwesties die ik
destijds al noemde worden beschreven.

Maar dat is dus de makke van Hein; Hein kan niet kiezen. Hein wil
*en* groen zijn, *en* in een auto rijden.
Hein wil *en* democraat zijn, *en* regent. Hein wil *en*
conflictbemiddelaar zijn, *en* schreeuwen, tieren,
jengelen, zeuren, dreigen en lasteren. Een onmogelijke opgave.
(Zei ik al dat Hein van Meeteren volgens mij een stakker is?)

Daar komt dan bij dat Hein de meest simpele dingen niet begrijpt -
b.v. het verschil tussen bron (zon) en energie
(electriciteit) en wijze van opslag (accu) en dat Martin en ik hem
het ook niet aan zijn beperkte verstand kregen
gepeuterd. In plaats daarvan opende Hein de persoonlijke aanval op mij.

(Typerend gezwatel: "Ik zal het als alfa aan u uitleggen. (...) Dus
die accu heeft een plus en een minpool, meestal
voorzien van twee kleuren.)

> Dat bedoel ik.

Tja, ik kan me niet herinneren dat je Hein er destijds op hebt
gewezen dat het niet aanging een debat over al dan
niet vermeende mileuvriendelijke energie proberen te beslechten met
"Ja, en jij houdt ook eens je domme waffel.
Gelukkig maar." en "We maken jou projectleider, dan weten we zeker
dat we het niet gaat lukken."
Maar overtuig me gerust - al dan niet op superieure wijze - van het
tegendeel.

> Zoals je weet hangt jullie gekibbel me mijlen de keel uit; daarin
> sta ik niet alleen (zo is me meermalen uit bilaterale reacties
> gebleken);

Ach Bernard, er zijn ook lijsters die genoeg hebben van jouw
moraliserende gekwaak.
Maar daarom heeft dat toch nog niet op de lijst te berde te worden
gebracht?
Dat je jezelf superieur waant weten we zo ook wel.

> so "please put a sock in it; do!"

Geef het goede voorbeeld!

Hahahahahahahahahahaha.

Erik vdMb