Het gaat om mensen

Sun Nov 25 12:34:00 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Joris van den Wittenboer <jwittenboer at HOME.NL>,
>Maar, niets is wat het lijkt roep je steeds. Dus ze doen alsof ze tegen
>God zijn, maar zijn in werkelijkheid dus voor God. De juiste keuze moet
>dan dus zijn, in jouw redenatie, 'Het gaat om God'. Het doena lsof ze er
>tegen zijn is de dubbele bodem...

 De dubbele bodem is dat het niet om mensen gaat (maar om Satan, om Sirius,
 om Mercurius). Maar dat men doet voorkomen van wel: de titel suggereert
 dat de mens centraal staat. Alleen al de taalkundige analyse toont aan dat
 dit *niet* het geval is: de mens is *lijdend voorwerp* en heeft geen bal
 te kiezen. Vandaar dat ik die drie paradigmata eens uitwerk - dat toont
 aan wat de keuzes zoal zijn *en* welke keus Geel D66 gemaakt heeft: de
 allerslechtste.

 De dubbele bodem is dat ze voorwenden atheist te zijn terwijl dat *niet*
 het geval is (Vrijmetselaars *haten* atheisten gelijk Nazi's de Joden
 - een atheist is voor het *het grootste vuil* dat er is). Dat doen ze omdat
 ze voorwenden dat hun pseudo-wetenschap wetenschap zou zijn terwijl de
 wetenschap in feite de grote concurent is die een einde maakte aan de
 Verlichting (de wetenschap heeft immers wel iets atheististisch - al doet
 dat er in het geheel niet toe; genoeg wetenschappers die religieus zijn).

 Het gaat er voortdurend om dat er 3 keuzes zijn en geen 2. Daarom dient men
 *altijd* voor die derde weg te zijn (die van de gematigdheid, die tussen de
 extremen meandert en naar compromissen zoekt, en die niet uitgaat van vast-
 omlijnde zekerheden).

>Het kan dus ook verwijzen naar 'Het gaat om God' in jouw redenatie...

 Okee je hebt je punt - maar uit de invulling blijkt vervolgens dat dit niet
 het geval is.