Censuur D66-zoekmachine: stoplist?

Thu Nov 22 12:57:10 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>Ik beken dr. MAF niet meer zo aandachtig te lezen

 [Niet zo verstandig, want ik heb nogal wat flauwekul boven water gekregen
  waar D66 volkomen kapot aan gaat]

>Wat is precies de hypothese, dwz. met welke zoektermen gaat er iets fout?

 Neen, da's het punt niet. het punt is dat de zoektermen die men *mag*
 gebruiken, door D66 gedefinieerd zijn. Men kan ze dus niet vrij kiezen
 (althans: op de D66-hoofdsite, op de andere dus weer wel - maar kom er
 maar eens achter welke D66-sites er zoal zijn).

>Op het eerste gezicht laten ze google het spul afstruinen (en de zgn
>robots.txt file is leeg). Het lijkt zinloos je eigen zoekinterface te
>censureren wanneer je google vrij laat.

 Ja, dat is zo (hoewel Google pakweg 60% vind).

 Het komt heel raar over dat D66 bepaalt hoe iemand moet zoeken, dat als
 iemand iets anders zoekt dan is vastgesteld *niets* vindt terwijl het
 er *wel* staat maar dat men om het te vinden *eerst* met een leeg scherm
 moet zoeken - en pas dan kan men vinden wat men wil.

 Dit is zo onlogisch dat de meeste mensen er niet achter komen dat dat-
 gene waarna zij op de D66-site op zoek zijn, er wel degelijk staat.
 Het hoeft niet eens echte censuur te zijn, het kan ook dat ellendige
 determinisme weer zijn, dat zo grillig opspeelt.

 Enfin, Mercurius doet dat soort dingen...