AHA over persoonlijkheidsstoornis als retorische truc

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Nov 20 08:59:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 19-11-07 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> In de Pers van vandaag,
>   http://www.depers.nl/UserFiles/File/De%20Pers%20Maandag%2019%20november%202007.pdf
> staat een groot AHA-interview waarin...
>   Er staan nog een paar opvallende dingen in die verslagen. Wat het nieuws
>   haalde, was dat justitie u aanbood een afspraak met een psychiater te
>   maken.
>   'Ze boden dat een paar keer aan. Het is standaardprocedure als iemand
>   langdurig wordt bewaakt.'

De USSR-methode? Iemand ´die als lastig wordt ervaren´ wordt
´kaltgestelt´ met een/de suggestie van een psychische stoornis? Het is
maar de vraag of dat humaner is dan opsluiten in zo´n gesticht.

> en,
>   In de media wordt vaker gespeculeerd over uw geestelijke gezondheid. De
>   - weliswaar omstreden - psychiater Bram Bakker zegt in de Volkskrant dat
>   iemand die, zoals u, zonder rekening te houden met de consequenties voor
>   een doel gaat, een persoonlijkheidsstoornis heeft.
>   'Dat is een retorische truc om het niet over de onderwerpen te hoeven
>   hebben die er echt toe doen.

Ook dit lijkt me een retorische truc .... want de onderwerpen zijn op
zich belangrijk, maar het ging ´em over de wijze waarop daaraan
invulling gaf.

En los of ze een persoonlijkheids stoornis heeft, of niet, ze ontloopt
de vraag over het rekening houden voor de consequenties, voor welk
doel ze ook gaat.

Ze houdt wel heel stevig vast aan de rol, die zij meent, welke in onze
democratie is weggelegd voor politici. En zij niet alleen, overigens.
Zogenaamde `gewenste´ gedragswijzingen krijgen meer en meer een
dictatoriaal karakter.

> Maar oke, laten we eens aannemen dat ik
>   knettergek ben. Echt helemaal betoeterd. Dan worden er in Nederland nog
>   steeds moslimvrouwen onderdrukt, dan zijn allochtonen nog steeds
>   oververtegenwoordigd in Blijf-van-mijn-lijfhuizen, dan wordt nog steeds
>   eerwraak gepleegd en dan staat nog steeds in een rapport van een
>   Nederlands ministerie dat zesduizend meisjes in Nederland het risico
>   lopen op genitale verminking. Denkt u, dat als ik door een psychiater
>   wordt genezen van mijn vermeende gekte, die problemen ook verdwenen
>   zijn?'

Da´s een vreemde uitspraak. Zoiets klinkt toch echt betoeterd. ;)

Want, met of zonder Hirsi Ali, allochtonen zullen nog steeds
oververtegenwoordigd zijn in Blijf-van-mijn-lijfhuizen, wordt er
(helaas) nog steeds eerwraak gepleegd, en zo´n zesduizend meisjes in
Nederland het risico lopen op genitale verminking.
Vele jongens zijn dat ´risico´  trouwens al voorbij, die krijgen een
genitale verminking.

Zelfs als de gekte blijft voorbestaan; er is geen enkele garantie dat
daaraan ook maar iets veranderd.

> Verder moet zo'n beetje iedereen het ongelden. Vooral haar zogenaamde vrien-
> den (die blijken zowaar geen vrienden van haar te zijn). Zie ook de NRC
> van zaterdag,
>   http://www.nrc.nl/binnenland/article824698.ece
>
> Kennelijk is AHA weer in 't land of zo...

Ze heeft wel een punt dat ze is ´uitgenodigd´ en dat men haar nu aan
het gas laat hangen. Het sfeertje van ´eigen schuld dikke bult´ hangt
wel heel erg aan deze gr/christen hufterige attitude van dit en vorige
kabinetten met Balkenende.

Hebben die ´hun (uiterst succesvolle) eigen´ methode van ´met stenen gooien´?

Zo moet nu Yvette (een ex-hoertje) weer in bescherming worden genomen
wegens het uitten van een mening. Aan die (be)dreiging(en) tegen haar
wordt nauwelijks paal en perk gesteld, en hangt hetzelfde
misselijkmakende sfeertje.

Waar nu GVD is haar vrijheid van meningsuiting ?!?!
Sorry .... maar hier maak ik mij ontzettend boos over.

Ook zij wordt nu ´opgesloten´ in een zogenaamde rechtsbescherming van
overheidswege. Er is zelfs nauwelijks aandacht voor en Balkenende laat
het hier idd afweten !! Zelfs haar eigen partij heeft haar ´het
zwijgen´ opgelegd, en Rouvoet doet er nog een schepje bovenop door het
instellen van een commissie.

Ook bij Wilders, herinner ik mij, is dat aan de orde geweest ....

Heeft een van/hebben deze regeerclub(s) er (zelf) belang bij?

Henk Elegeert