Plaatje Zonsverduistering-artikel D66 onveranderd

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Nov 14 19:01:19 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 07-11-07 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Vrijmetselaars gebuiken symbolen omdat het Hermetische geloof verbiedt om
>  dingen naar buiten te brengen

Nou:
"
..
een van de spreuken van Hermes
Tot op ie zo genaamde medische tafel gevonden, daar staat op:" Zo het
boven is is het
beneden, zo het beneden is is het boven"; dat is de wet van evenwicht.
Gelijke waarden. Er is
geen grotere wereld boven er is geen kleinere wereld beneden, er is
een idenciteit, Het enige,
en dat vergeten de meeste mensen, is dat we In feite met een
spiegeling te maken hebben.
Wanneer dat nu alleen een kwestie zou zijn van een hemel dan zouden we
zeggen nou ja een
fictieve wereld, maar het zou ook dimensionaal kunnen worden
uitgedrukt. Bij de toevoeging
van een dimensie, van een extra afmeting, aan een drie dimensionaal
stelsel zullen de figuren,
wanneer we ze willen voorstellen, een andere omvang krijgen, maar
wanneer we ze bezien in
hun vier dimensionale structuur dan blijkt dat we a.h.w. de binnenkant
van een kubus aan de
buitenkant hebben zitten.

Daarmee krijgt u dus ook nog een andere verwisseling: binnen en
buiten. Binnen en buiten
zijn in de wet van evenwicht waarden die elkaar in balans moeten
houden. Wanneer u innerlijk
verandert, zult u uiterlijk ook moeten veranderen. Verandert u
uiterlijk, dan zult u innerlijk
moeten veranderen. Komt u in een andere sfeer of wereld, dan is al wat
nu uw uiterlijk is, een
beetje naar de binnenkant gedrongen en wat nu uw innerlijk is, met al
zijn kwetsbaarheden en
zijn mogelijkheden, is de buitenkant van het voertuig. Wij weten dat
dit voorkomt wanneer
een mens uittreedt en de sferen betreedt. Dan geloof ik dat we daar
een paar punten moeten
aan vastknopen.

Wat in mij is is in evenwicht met wat buiten mij, is. Wanneer ik dus
mijn uiterlijke norm
verander, zal ook mijn innerlijke waarde en norm. aangepast daaraan,
verandering ondergaan.
.."

http://www.scribd.com/doc/392578/A690916-De-wet-van-evenwicht-als-praktische-levenswaarde-

;)