Sirius in D66-filmpje

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 11 23:25:00 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Steven Rieder schreef:

> Ik ben het volstrekt niet met je eens als je zegt dat 'de top van de
> homobeweging' (welke top???) D66 heeft overgenomen. D66 behoort voor
> alle groepen op te komen en doet dat m.i. ook, het blijkt alleen wel
> dat de homo-onderwerpen beter in het nieuws komen. Niks erg aan, vind
> ik, zolang het maar niet het enige onderwerp is (en dat is het niet).
Dan verschillen we grondig van mening. De laatste jaren heb ik D66 zien
veranderen in een expliciete homo-bewegings-partij. En verweer daartegen
wordt al snel verdacht gemaakt: oh, dan ben je zeker anti homo, of
homofoob. Bij de laatste Gay Parade, die langs mijn woonark schuift, zag
ik de voltallige D66 top dansen onder de regenboogvlag. Op zich
charmant, maar ook veelzeggend. Op een massale vakbondsbijeenkomst
(Museumplein), of een anti-Irak demonstartie (waar ik ook was): geen D66
te bekennen. het is een subjectieve waarneming, I know, maar dat mag
hoop ik wel op een politiek digitaal café. .