Sirius in D66-filmpje

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Sun Nov 11 22:48:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein e.a.,

Op 11 nov 2007, om 16:18 heeft Hein van Meeteren het volgende
geschreven:

> Er is geen lijn te bekennen. We zwalken maar wat. Van beetje nieuws
> hier geschraapt, naar daar gebluft. We moeten dus opnieuw beginnen....

Dat is precies waar ik het mee oneens ben, ik zie wel degelijk een
lijn in wat D66 op dit moment uitdraagt: D66 bedrijft op dit moment
een toekomstgerichte politiek waarin wordt opgekomen voor persoonlijke
vrijheden. Dat de kamerleden zich daarbij vooral richten op hun eigen
gebied is logisch, er zijn slechts 3 kamerleden dus ze kunnen niet
alle onderwerpen behandelen. Laat ze dan vooral doen waar ze goed in
zijn.

> Ooit had D66 een stevig electoraat. Hoevaak hoor ik niet, op
> congressen, bij bijeenkomsten, op debatten of tijdens cursussen dat
> mensen "ooit, ja, ooit" op D66 hebben gestemd. "Maar nu niet meer,
> het is toch niets meer", hoor je dan.

Goh, ik heb toch echt het idee dat je het over de situatie van een
jaar geleden hebt. Zelfs mijn grootouders overwegen sinds jaren weer
op D66 te gaan stemmen bij de volgende verkiezingen. Ik heb in tijden
mensen niet zo positief over D66 horen praten.

> We moeten de kiezers terughalen als vurige, overtuigde én
> overtuigende liberaal democraten, ik word niet moe dat te verkondigen.

En daar ben ik het uiteraard wel volstrekt mee eens! Laten we dus
vooral constructief nadenken over wat D66 beter kan doen en niet
zeuren over te veel aandacht aan een onderwerp. Dat draagt m.i. veel
meer bij aan een goede toekomst voor onze partij.

Groeten,
Steven