Sirius in D66-filmpje

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 11 16:18:44 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is hap-snap hobbyisme van toevallige kamerleden. De homo's komen permanent op de agenda omdat ene Boris er iets mee heeft. Fatma is als arbeidsjuriste geïnteresseerd in het ontslagrecht, niet omdat het een onderdeel/speerpunt van het partijprogramma is, maar omdat zíj er iets mee heeft. Alexander leeft z'n hobbies idem vrijelijk uit. Fijn hoor, voor hen, maar niet voor D66.
Er is geen lijn te bekennen. We zwalken maar wat. Van beetje nieuws hier geschraapt, naar daar gebluft. We moeten dus opnieuw beginnen....
We hebben een liberaal-democratisch kernprogramma nodig. Een samenhangend pakket aan politieke stellingnamen en indringende beleidsvoorstellen. Waarbij de twee kernwaarden VRIJHEID (lib) en DEMOCRATIE (dem) de boventoon voeren. Dus geen toevallig pro dit of anti dat (pro homo's, anti CU bijvoorbeeld), maar een helder samenhangend inspirerend verhaal dat gedragen wordt door een meerderheid van de vereniging.

Ooit had D66 een stevig electoraat. Hoevaak hoor ik niet, op congressen, bij bijeenkomsten, op debatten of tijdens cursussen dat mensen "ooit, ja, ooit" op D66 hebben gestemd. "Maar nu niet meer, het is toch niets meer", hoor je dan.

We moeten de kiezers terughalen als vurige, overtuigde én overtuigende liberaal democraten, ik word niet moe dat te verkondigen.

Uw eeuwige Kassandra