Sirius in D66-filmpje

Sun Nov 11 09:54:09 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Steven Rieder <Steven at RIEDER.NL> over wedden over de werkelijke intenties
 inzake het wijzigen van artikel 1 van de grondwet,
>Die durf ik wel aan.

 Nou, da's heel dapper van je... sterke argumentatie, ook.

 Het draait om de '1' van de Grondwet. Tijdens een Zonsverduistering zijn
 Zon en Maan (man en vrouw) 1 en zien we Mercurius (holebi) - daarom is
 het medisch teken voor holebi's tevens het astrologisch teken van Mercu-
 rius.
 Zo boven zo beneden, zo beneden zo boven: als de homo boven zichtbaar is
 in de Ene, dan moet de homo ook zichtbaar zijn in de Ene beneden. In dit
 geval: artikel 1 van de Grondwet. Het lijkt me dat dit de pathologische
 gedachtengang is waar het roze D66-voorstel werkelijk op stoelt.

 Het past mooi in het rijtje...
  * Alle homo-heisa rond artikel 1 gaat om een Zonsverduistering.
  * Alle omkeringen (links en rechts en zo) van D66 corresponderen met
    de omkeringen van Mercurius in zijn baan. Idem dito koerscrisis.
  * Alles moet kapot opdat Mercurius het kan helen - a la 'Oog van Horus'.
    'Klaar voor de Klim' is het werk 'van' Mercurius.
 Het lijkt me dat dit achter al die Mercuriale gekte zit die men kan vinden.

 En als we dan toch bezig zijn met homo's en Zonsverduistering (het laatste
 zag men als symbool op de voorste boot bij de 'homo pride'-tocht door de
 Amsterdamse grachten)...

 Laatst merkte ik op dat men moet zoeken naar de *ware betekenis* van het
 woord 'holebi'. Als men in het Engelse woordenboek kijkt, dan staat 'hole'
 van 'holebi' voor 'hel', voor het verborgene - tijdens een Zonsverduistering
 is de bestaande dualiteit (bi), man en vrouw, verborgen en komt de verbor-
 gene, de homo Mercurius, de nihilist, de terrasdemocraat, uit de kast.

 Kijk, dan is die zaak ook meteen maar even astrologisch opgelost...