Plaatje Zonsverduistering-artikel D66 onveranderd

Wed Nov 7 22:50:02 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Joris van den Wittenboer<jwittenboer at home.nl> later,
>Ik heb al laten zien dat met jouw redenatie ook je eigen site verdacht
>gemaakt kan worden.
 eerder,
>Wat Horus is weet ik trouwens niet...

 Dat is in strijd met elkaar want Horus staat op die site die jij meent
 'verdacht' te kunnen maken...

 Horus is de GodValk, maar ook het Kalf (of de Baviaan). Dat hangt af met
 welke fase van de Egyptische geschiedenis men te maken heeft (de goden
 versmolten - zo werd Horus ook z'n eigen vader Osiris en stond hij op
 het punt om met de zonnegod Ra te versmelten toen de Egyptische beschaving
 instortte. De laatste versmelting heeft daarom maar gedeeltelijk plaatsge-
 vonden.

>Maar gebruiken ze de symbolen misschien per ongeluk, of omdat de symbolen
>mooi zijn?

 Vrijmetselaars gebuiken symbolen omdat het Hermetische geloof verbiedt om
 dingen naar buiten te brengen (als een Vrijmetselaar de dingen zou zeggen
 die ik inmiddels op deze lijst gezet heb, dat zou hij zo'n beetje z'n
 eigen doodvonnis getekend hebben...). En dus werken ze met symbolen die
 alleen ingewijden herkennen.

 Maar ja, ik ken de meeste nu ook... het is gewoon een kwestie van goed
 opletten, dan heb je het zo door.  :-)

 Eigenlijk was dat Paaseiland gedoe best aardig. Heb maar eens door dat al
 die onzin van BvdH op die website over *Paaseieren* gaat, dat het Paasei
 staat voor de *Zonsverduistering* en daarmee voor de wederkomst van
 *Satan*...

 Maar ja... als je het weet, dan zie je het meteen (net als die Zonsver-
 duistering op de JD-site). Maar als je het niet weet, als je geen ingewijde
 bent, dan valt het niet mee om het te zien. Het is zo raar dat je er met je
 gezonde verstand domweg niet opkomt. Tenzij je de truc kent...

 Ik zag laatst in een tekst hierover staan: Hermetici veranderen de
 *betekenis* en *klimmen* (jawel) van begrip tot begrip... Zie,
    http://static.scribd.com/docs/4lbdtbvi4ur5a.swf
 Je hoeft dat stuk niet te lezen (het is trouwens niet door te komen). Lees
 de derde alinea maar eens. Daar staat *precies* waar het allemaal om gaat.

 Marc Fluks, Amsterdam