ontslagrecht

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed Nov 7 22:24:09 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> Antid Oto (aorta at home.nl <mailto:aorta at home.nl>) schreef:
>

> Koser Kaya steunt het plan om het ontslagrecht te versoepelen.
> [grote knip]
> Koser Kaya begeeft zich (...) duidelijk in het rechtse kamp van de VVD
> en de werkgevers. Hard neoliberaal beleid. Werknemers hoeven niet te
> rekenen op D66 als het om ontslagbescherming gaat.
>
> ---
>
> Ik formuleer het liever anders: Werklozen kunnen rekenen op D66 als
> het gaat om vergroting van hun kansen op de arbeidsmarkt. De werkende
> insiders zorgen al goed genoeg voor zichzelf.

Alsof de kansen voor werklozen op de arbeidsmarkt moet afhangen van de
mate van snelheid waarmee je ze ook weer kan ontslaan. Zijn we inmiddels
zo diep gezonken? Wij willen toch geen Amerikaanse toestanden met
flitsontslagen? Ikzelf heb ook wel eens voor de kantonrechter gestaan in
een ontslagprocedure, en met succes is toen het ontslag tegengehouden.
Waarom zou je dat willen afschaffen?

http://www.fnv.nl/helpjezelf/ontslagrecht/negen_mythes/default.asp