AHA_3: Lont was aan de heroine

Mon Nov 5 23:32:02 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>1. Er bestaan grote twijfels aan de validiteit van interculturele
>   intelligentietests.

 Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik geloof uberhaupt niet zo in dit
 soort tests (ik haal altijd de fouten uit de vragen - en dan meet
 men kennelijk ook weer wat...).

>Er zijn veel aanwijzingen dat nurture nature overtroeft waar het IQ
>betreft.

 Mijn stelling was echter dat er verschil zit in het individuele vs.
 het generieke. En generieke 'nurture vs. nature' bestaat niet.

 We zijn het niet echt oneens, hoor.