Getier over homoseksuelen?

Mon Nov 5 10:37:28 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Nee, de subsidie houdt een "kiesvereniging" in stand, en die vereniging
> heeft tot taak een bestuur te kiezen en kandidaten voor diverse
> verkiezingen te leveren. Hoe ze dat intern doen is een kwestie van
> vrijheid, tenzij manifest de wet geschonden wordt.

De vraag is dus... Is discrimineren dan manifest de wet schenden?

Volgens mij geldt in dit geval dus hetzelfde als bij bedrijven. Je mag
NIET discrimineren. Je mag wel besluiten bepaalde mensen niet te kiezen,
maar niet uitsluiten van deelname aan de sollicitatieprocedure... Of
iets dergelijks.

Je mag het dus eigenlijk niet openlijk doen.... Even los van of je het
daar mee eens bent of niet...