Getier over homoseksuelen?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 4 11:14:10 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
> Je zit er naast, Hein, en verandert het onderwerp steeds,

Nee, Fritz, het onderwerp is de vrijheid van de CU om géén homo's in hun
bestuur te kiezen. Ik zeg dat dat hun vrijheid is, jij zegt dat ze hun
subsidie verliezen als ze discrimineren.
> Jij noemt nu de secudnaire voorwaarden van financieel beheer.

Ik zeg dat subsidie geen macht geeft over interne afwegingen en
beslissingen.
> Elke subsidie heeft een doel, bij politieke partijen de democratie.

Nee, de subsidie houdt een "kiesvereniging" in stand, en die vereniging
heeft tot taak een bestuur te kiezen en kandidaten voor diverse
verkiezingen te leveren. Hoe ze dat intern doen is een kwestie van
vrijheid, tenzij manifest de wet geschonden wordt.
> Alleen verenigingen kunnen als partij subsidie krijgen.
> Jij noemt dat bemoeizucht sec,
Nee, Fritz (wie verdraait nu het onderwerp?), ik noem niet de subsidie
bemoeizucht, maar wel het feit dat er inhoudelijke/morele voorwaarden
aan een subsidie worden gehangen.
> maar het is een voorwaarde passend bij het
> doel, de democratie bevorderen.

Waar staat dat? Is dat een subsidievoorwaarde?
> Er is dus niets mis met subsidievoorwaarde niemand uitsluiten van die
> democratie, zeker niet op persoonskenmerken.

Is dat je mening, of is dit subsidiebeleid?
> Wil een groepje de democratie niet respecteren, waarin ieder meetelt,
> ongeacht geslacht, dan doen ze dat, maar zonder subsidie.

Neorechtse, neofascistsche clubjes hebben subsidie gekregen. De
satanskerk ook. Uberhaupt kerkgenootschappen. Feministische clubs ook.
Allemaal organisaties die bepaalde mensen buitensluiten. Toch
gesubsidieerd. Je brengt dus je mening als feit.

Deze cryptiek kan ik niet volgen.