Is het een probleem?

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 25 00:29:22 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Neen, ik ben geen aanhanger geworden van Lubbers strafkampen, of de
opvoedingskampen van Van der Knaap, maar zit er wel mee. Vanavond was er *Is
dat wel zo* van Fransisco Jole op Ned 3 (als je hem alsnog ergens kan zien,
doen!) over onder meer de zoo0n van Achoutaleb, die met zijn Marokaanse
uiterlijk in een korte tijd 8 maal om zijn identificatiebewijs wordt
gevraagd (wat volgens mij jurrrridisch helemaal niet kan als hij geen
verdachte ex art. 27 Strafvordering is), terwijl jij en ik met een beetje
babbel gewoon door rood kunnen fietsen, en Job Cohen bij de
gerrrrreformeeeeeerden over het verhuizen van een joods echtpaar na
jarenlang straatterreur door Nederlanders met rare namen, die hun roots
vooral nog in de Berber cultuur zoeken. Tegen dat onhollandse groepsgedrag
moet je als burger, of als overheid iets kunnen ondernemen, maar geklier is
niet per se strafbaar, maar maakt het wel onleefbaar.

En op zich draag ik de Marokanen en Berbers een warm hard toe. Een van mijn
studenten komt uit Gorcum, loopt altijd met een hoofddoekje en heeft de
mooie voornaam Jihad meegekregen (af en toe schrik ik nog van mezelf als ik
haar met Jihad aanspreek), maar ze is slim, pakt heel veel op en soms hebben
we met zijn tweeën de grootste lol (zoals: *bij ons houdt de bijbel na
Pinksteren op en staat er The End, bij jullie staat daar: Wordt vervolgd*).

Goed Pinksteren, laat de geest maar eens uitwaaieren (wordt vervolgd).

Tjerk