Is het een probleem?

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu May 24 22:17:27 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> [...]
>  Dag in Amsterdam nu reeds wil en zoals de Fortuynsten jaren geleden
>  al wilden), gekenmerkt door een 'wij tegen zij', dan regeert het
>  recht van de sterkste en niet het recht van het wetboek.
>
>  Er was zojuist een extreem ernstig geval van politieke correctheid op
>  de radio (ene meneer Alex Geert Castermans die toevallig vandaag zijn
>  anti- discriminatie rapport van de Commissie Gelijke Behandeling gaat
>  aanbieden aan Justitie) - nou, daar werd zelfs ik kwaad van. Deze man
>  produceerde dermate stuitende volksvijandige onzin dat je handen als

Heb je toevallig een link naar genoemd rapport?

Kwam slechts deze tegen: ;)
http://www.cgb.nl/_media/downloadables/070126%20daleslezing.pdf

"
Nu: het Europees jaar van gelijke kansen voor iedereen

Generaal Othello was een Moor, zwart en Arabier. Hij was, volgens
Shakespeare, zo geketend aan de liefde van Desdemona, dat hij - voor haar
- zijn doop zou afzweren. Dus het was ook nog eens Christen die de hand
van zijn geliefde alle vrijheid had willen ontzeggen. Hoe kwam deze
Christen ertoe zijn geliefde te vermoorden? Natuurlijk, alleen Othello zelf
was verantwoordelijk voor zijn daad, maar we mogen niet voorbijgaan
aan de intriges van vaandrig Iago. Iago was, wat wij noemen, de
correctheid zelve in de onmiddellijke omgeving van zijn generaal. Maar
daarbuiten sprak hij steeds over de Moor, met tal van lelijke bijvoeglijke
naamwoorden. In de vrije vertaling van Hafid Bouazza stond Othello voor
de zwarte ram, de Berberse hengst, woestijnrat, de geile Arabier en Naffer.
Iago maakte iedereen rijp voor een complot tegen de generaal. Wie werd
daar beter van? Niemand.

U zult zeggen: de wereld van Othello en Iago was een toneel. Maar
ook in onze wereld zijn Iago’s aan het werk, die mensen in een hoek
drijven, uitsluiten, en tot razernij drijven, zonder dat iemand daar beter
van wordt. Ik roep u op hiertegen stelling te nemen en ik dank het bestuur
van de Stichting Burgermeester Daleslezing dat ik dit vandaag kan doen. Ik
roep u op hiertegen stelling te nemen alle dagen waarop u het ervaart. U
hebt de wet aan uw zij, en het tij is er naar. Dit jaar is het Europees Jaar
van gelijke kansen voor iedereen. Daarbij past een oproep aan alle burgers,
werkgevers en werknemers, onderwijsgevenden en studenten om respect
te hebben voor elkaar en elkaars verschillen, om zich ervan bewust te zijn
dat discriminatie op de loer ligt, en om zich in te zetten voor sociale
cohesie. Alleen het bij elkaar brengen van mensen met verschillende
achtergronden kan achterstelling en uitsluiting van mensen tegengaan.
Alleen hierdoor ontstaat een werkelijk gevoel van verbondenheid en
vertrouwen.
"

Oh het stukje verwijst naar het handen schudden. Let vooral op de
zgn. juridische context.

In het sdtuk wordt ook ingegaan op het homohuwelijk.
Van gelijkheid is daar natuurlijk geen sprake meer. Het is
betutteling zoals dat precies past in de visie(s) van (de)
politiek, cq. het daaruit gevormd bestuur. De Rechtstaat
en/of de democratie zijn volstrekt buiten beeld.

Het hele verhaal lezende wordt duidelijk dat hij (zijn clubje) de
regels ´stelt´, want geen homopaar kan zich nu nog keren tegen de
discriminatie door ambtenaren, met zgn. gewetensbezwaren.
Die zitten ´veilig´ achter de uitspraken van deze commissie die
zich opwerpt als de beoordelaar van dit type vraagstukken.

>  Deze man is zo politiek correct dat hij de haat van onder je nagels
>  vandaan haalt. Rijp voor een inrichting ! Dit soort lieden zijn
>  degenen die als geen ander verantwoordelijk is voor discriminatie !

In elk geval staan homoparen buitenspel, zo lijkt mij om zo´n
zgn. ambtenaar met gewetensbezwaren ook eens werkelijk
te kunnen toetsen. Immers, onze Plasterk heeft een politieke
´oplossing´ bedacht om zijn coalitie te kunnen redden.
s´ Landsbelang, in casu de Rechtstaat moet maar buigen!

Deze club staat dat nu dus ook in de weg vanwege een verborgen
agenda(s) van politici/bestuur.

Henk Elegeert