Besnijdenis algemeen

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri May 4 17:38:26 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
> [...]
>  al jaren niet consequent terug in het handelen van de fractie. Ik
>  herinner me bijvoorbeeld dat Bert een tijdje terug hier op de lijst
>  meldde dat de helft van de (vorige) fractie een vettax wel ziet
>  zitten.....
>
>  Vandaag in de volkskrant trouwens een ander staaltje van aantasting
>  van de democratie: De politie slaat al sinds 2005 'hangjongeren' met
>  foto en allerlei persoonsgegevens veelal stiekem op in een grote
>  database om ze te kunnen volgen. Let wel: die jongeren hebben in 80%
>  van de gevallen niets strafbaars gedaan, ze 'hangen' slechts rond...

Als gevolg van falend jeugd en jongerenbeleid. Er komt ook niet of
nauwelijks verbetering zo blijkt. Jongere zijn is per definitie een
verkeerde keuze waarin je 'vervolgt' wordt bovendien.

De middeleeuwse schandpaal is in er moderne vorm terug!!

>  Daar zou D66 zich kwaad over moeten maken...

Precies. :)

Voorkomen dat een lokale overheid mooie sier maakt over de ruggen
van jongeren die zich wel nog vrijwillig in wil(/d)len zetten. En niet door
diezelfde lokale overheid valselijk te worden beschuldigd van ruiten
ingooien die duidelijk van binnenuit stuk zijn gemaakt en al  helemaal niet
vanaf die openbare ruimte stuk konden zijn gegooid. Prachtige show waarbij
bestuur, media en politici samenspan(d/n)en) tot en met bemoeienis
van ministers aan toe.

Henk Elegeert